• 0

Vastgoedhandel regels en rechtsvorm

Dag,

 

Ik wil graag beginnen met het kopen van 1-3 huizen op een executieveiling. Deze vervolgens opknappen en weer verkopen.

Hiervoor ben ik me aan het orienteren en wil graag zo veel mogelijk advies van mensen, zodat ik goed voorbereid hieraan begin.

 

Ik hoef geen financiering, want ik heb genoeg eigen kapitaal om dit te financieren.

 

Is het verstandig om hiervoor een BV op te richten, of kan dit prima met een eenmanszaak?

Of kan ik 1-2 huizen per jaar prima als particulier doen? Worden 1-2 huizen per jaar al gezien als bedrijfsmatig of kan dit nog vallen in particulier box 3. Weet iemand hoe dit zit?

 

Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer de huizen worden opgeknapt, er over de meerwaarde belasting moet worden betaald. Bij gelijk doorverkopen zonder opknappen is dit niet zo. Klopt dit?

 

Het nadeel van een BV vind ik dat je te maken hebt met het verplichte DGA salaris.

 

Wat zijn nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?

 

Graag jullie gewaardeerde reacties.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Normaal vermogensbeheer, waaronder beleggen en speculeren, valt in box 3. Het aankopen, opknappen en weer verkopen van panden wordt al vrij snel aangemerkt als 'meer dan normaal, actief vermogensbeheer' en is belast als resultaat uit overige werkzaamheden. Daarbij gaat het nog niet eens zo zeer om de hoeveelheid aan feitelijke werkzaamheden, maar spelen ook kennis, ervaring en voorzienbaarheid van het voordeel een rol.

 

Aan- en doorverkopen van vastgoed kan, op basis van met name die aanvullende criteria, ook in box 1 vallen, bijvoorbeeld wanneer een makelaar dit voor zichzelf doet. Speculeren met panden is daarbij eerder een werkzaamheid dan bijvoorbeeld speculeren met aandelen.

 

Daarbij zijn nog veel meer zaken waar je rekening mee moet houden, iets te veel om allemaal te noemen (bijvoorbeeld het aankopen op een executieveiling is een ervaring op zich).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.