• 0

Beginnersvraag

Beste boekhoudkundigen,

 

Ik heb met een vriend een VOF opgezet. We hebben allebei uit vorige free-lance werkzaamheden apparatuur en materialen. Deze willen we in de VOF inbrengen. ik denk dat we de waarde van de materialen aan onszelf kunnen factureren ??

Dan is de VOF eigenaar van de spullen en kunnen we afschrijven. We willen dit tevens doen omdat niet iedere vennoot evenveel materialen inbrengt. Bij de start kunnen we dan de boel gelijktrekken als het ware.

 

Kan dit inderdaad en hoe kan ik dit in de boekhouding verwerken.

 

Ik zit te denken om voor ons beiden een aparte grootboekrek. aan te maken. De materialen komen dan debet te staan. de waarde van de materialen voor ieders inbreng op een grootboekrek. aan de creditzijde.

 

Daar we net starten willen we ons nog niet uitbetalen(circa 15.000euri). Onze VOF heeft dan volgens mij een (lang)lopende schuld aan ieder van ons (vlg grootboekrek).

 

is dit handig of moeten we gewoon de kostprijs ieder bij ons ingelegde eigen vermogen optellen

 

In lang verhaal met veel vragen. ik hoop dat er iemand wil reageren op ons verhaal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi EMO,

 

Het inbrengen van goederen geldt ook als inbreng van Eigen Vermogen. Je boekt de waarde van de goederen die je inbrengt aan debetzijde en aan creditzijde bij de juiste persoon.

 

Boekhoudkundig is er dan ook meteen verwerkt wie wat heeft ingebracht. Zo te horen hebben jullie niet bij de notaris vastgelegd hoe de inbreng- en winstverdelingen zullen zijn, klopt dat?

 

Hebben jullie zelf al goed daarover nagedacht? Want naast goederen en geld brengen jullie ook arbeid in.

 

Daar we net starten willen we ons nog niet uitbetalen(circa 15.000euri). Onze VOF heeft dan volgens mij een (lang)lopende schuld aan ieder van ons (vlg grootboekrek).

 

Een langlopende schuld is het niet echt. Het geeft aan hoeveel waarde iedere vennoot heeft in de onderneming.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.