Beste forumleden. Graag even advies over het volgende.
Onze huidige situatie:
Detailhandel (+ webshop) Overgenomen sinds november 2009 (zonder webshop)
Artikelen worden met de hand geprijsd, dus geen gebruik van barcode etc. Op zich is dat geen probleem, alleen is het - na enige jaren dat te hebben gedaan - erg omslachtig en vooral erg tijdrovend. Neem alleen al het balansen, waar je zo een dag voor kan uittrekken. Ook is de voorraad niet gekoppeld aan de webshop. Is onmogelijk, omdat door het ontbreken van een barcodescanner je nooit een exact overzicht hebt van de voorraad. Hierdoor zet je enorm veel artikelen NIET in je webshop, omdat door het vrijwel onmogelijk is om al die rare omschrijvingen te onthouden, laat staan hoeveel er van zijn. (Het is een woonwinkel, waarbij alles kris kras door de winkel wordt gestyled. Wel bijzonder sfeervol, alleen zoals gezegd een ramp om dat in de webshop te zetten.
Via een collega-ondernemer werden wij geattendeerd op de mogelijkheid om een compleet kassasyteem te leasen. (PC/Kassasoftware/Barcodescanner/BonnenPrinter, etc.) Die hij had, zou wat voor ons kunnen zijn, ware het niet dat die geen koppeling heeft met een webshop aanbiedt (voor ons cruciaal) Dus zoeken wij een bedrijf die zoiets WEL aanbiedt en waar je het ook tegen een redelijke vergoeding én voorwaarden kunt leasen, perfekte ondersteuning biedt en ook de tijd kan nemen om wegwijs te worden met het syteem.
Wat zeer van belang is, is dat het mogelijk moet zijn om de verkochte artikelen middels de barcodescanner in te voeren in de kassa, maar ook dat nog niet van een barcode voorziene produkten in de kassa kunnen worden ingevoerd. Dit zal zeker in het begin niet te vermijden zijn, gezien het grote aantal artikelen in de winkel. Winkel dicht doen voor een aantal dagen is namelijk geen optie, dus moet het er tussendoor. Ik hoop het een beetje goed te hebben uitgelegd wat ik bedoel.
Kent iemand hier een bedrijf wat voor ons iets zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken. We zien graag uw reakties tegemoet
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CrownMan
CrownMan
Beste forumleden. Graag even advies over het volgende.
Onze huidige situatie:
Detailhandel (+ webshop) Overgenomen sinds november 2009 (zonder webshop)
Artikelen worden met de hand geprijsd, dus geen gebruik van barcode etc. Op zich is dat geen probleem, alleen is het - na enige jaren dat te hebben gedaan - erg omslachtig en vooral erg tijdrovend. Neem alleen al het balansen, waar je zo een dag voor kan uittrekken. Ook is de voorraad niet gekoppeld aan de webshop. Is onmogelijk, omdat door het ontbreken van een barcodescanner je nooit een exact overzicht hebt van de voorraad. Hierdoor zet je enorm veel artikelen NIET in je webshop, omdat door het vrijwel onmogelijk is om al die rare omschrijvingen te onthouden, laat staan hoeveel er van zijn. (Het is een woonwinkel, waarbij alles kris kras door de winkel wordt gestyled. Wel bijzonder sfeervol, alleen zoals gezegd een ramp om dat in de webshop te zetten.
Via een collega-ondernemer werden wij geattendeerd op de mogelijkheid om een compleet kassasyteem te leasen. (PC/Kassasoftware/Barcodescanner/BonnenPrinter, etc.) Die hij had, zou wat voor ons kunnen zijn, ware het niet dat die geen koppeling heeft met een webshop aanbiedt (voor ons cruciaal) Dus zoeken wij een bedrijf die zoiets WEL aanbiedt en waar je het ook tegen een redelijke vergoeding én voorwaarden kunt leasen, perfekte ondersteuning biedt en ook de tijd kan nemen om wegwijs te worden met het syteem.
Wat zeer van belang is, is dat het mogelijk moet zijn om de verkochte artikelen middels de barcodescanner in te voeren in de kassa, maar ook dat nog niet van een barcode voorziene produkten in de kassa kunnen worden ingevoerd. Dit zal zeker in het begin niet te vermijden zijn, gezien het grote aantal artikelen in de winkel. Winkel dicht doen voor een aantal dagen is namelijk geen optie, dus moet het er tussendoor. Ik hoop het een beetje goed te hebben uitgelegd wat ik bedoel.
Kent iemand hier een bedrijf wat voor ons iets zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken. We zien graag uw reakties tegemoet
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39805-advies-kassasysteem-~-webshop-lease/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag