• 0

Wat verstaat men onder woonwerkverkeer voor een autorijschool ondernemer

wat is woonwerkverkeer voor een autorijschool ondernemer, ik begrijp van mijn boekhouder dat woon-werk verkeer voor de BTW als prive-kilometers worden aangemerkt.

Nu las ik dat woon-werk kilometers, de afstand tussen je woonhuis en locatie van je werkplek is, maar wat is mijn werkplek als autorijschoolhouder? ik denk dat mijn werkplek hetzelfde adres als mijn thuisadres is?

 

Ik rijd iedere ochtend van huis naar het adres van mijn eerste les leerling die dag, daarna door naar de volgende leerling en daarna naar de daaropvolgende leerling, etc en ten slotte na de laatste leerling rijd ik bijna altijd meteen naar huis (Ja ik houd een sluitende km registratie bij en rij minder dan 500 km op jaarbasis prive).

 

Boodschappen, visite, naar de sportclub, etc rij ik met mijn 2e prive auto.. Mijn boekhouder vertelde me dat hij standaard (2,7) of in mijn geval 1,5% BTW bijtelling over de catalogus waarde bijtelt bij zijn klanten met een auto van de zaak, hij doet dit dan op de laatste BTW aangifte van het jaar (mijn 4e kwartaal aangifte).

 

Klopt dit in mijn specifiek geval wel, ik denk namelijk dat ik helemaal geen woon-werk kilometers rij, en dus alleen zakelijke kilometers..? En daarom denk ik dat ik niet voor de BTW bijtelling in aanmerking kom..?

 

Iemand met een helder en duidelijk antwoord hierop?

 

WilKoo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.