Ik heb even een vraag over afrondingen bij het maken van een balans.
In de boekhouding is alles tot 2 cijfers achter de komma, en uit het boekhoudpakket komt dan de balans en winst-verlies rekening ook met 2 cijfers achter de komma.
Bij een balans in een jaarrekening zie ik echter altijd maar hele bedragen staan, en geen cijfers achter de komma.
Ook bij de aangifte IB moet je bij de balans en winst-verlies de bedragen in hele euro's invullen.
Hoe ga ik te werk bij de afrondingen?, want uiteindelijk zit er dan een aantal euro's verschil tussen de balans en winst-verlies die uit het boekhoudpakket komt, en wat je opgeeft in de belastingaangifte.
Mijn vraag:
Hoe ga je hier correct mee om?,
Gewoon alle centen weglaten? en uiteindelijk via het EV zorgen dat het geheel weer sluit?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jan93
jan93
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag over afrondingen bij het maken van een balans.
In de boekhouding is alles tot 2 cijfers achter de komma, en uit het boekhoudpakket komt dan de balans en winst-verlies rekening ook met 2 cijfers achter de komma.
Bij een balans in een jaarrekening zie ik echter altijd maar hele bedragen staan, en geen cijfers achter de komma.
Ook bij de aangifte IB moet je bij de balans en winst-verlies de bedragen in hele euro's invullen.
Hoe ga ik te werk bij de afrondingen?, want uiteindelijk zit er dan een aantal euro's verschil tussen de balans en winst-verlies die uit het boekhoudpakket komt, en wat je opgeeft in de belastingaangifte.
Mijn vraag:
Hoe ga je hier correct mee om?,
Gewoon alle centen weglaten? en uiteindelijk via het EV zorgen dat het geheel weer sluit?
b.v.b dank voor de info.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40108-afrondingen-balans-jaarrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag