• 0

Advies/tips om te groeien van retail naar wholesale

Beste,

 

Wij verkopen al ruim 2,5 jaar succesvol onze eigen leerproducten (eigen ontwerp) via onze webshop. Wij willen graag groeien en overwegen nu onze producten als groothandel aan te gaan bieden ipv direct aan de consument. Wie heeft tips/adviezen voor ons om dit op te starten/zetten?

 

Alvast bedankt!

 

Sophie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben al diverse aanmeldingen van geïnteresseerde retailers ontvangen en onze verwachting is dat dit in de toekomst alleen maar gaat groeien. Een tweede lijn naast onze huidige producten hebben wij ook overwogen, maar neigen toch naar ook het aanbieden van al onze huige producten en deze niet zelf meer direct aan onze huidige klanten (consumenten) te verkopen. Of is dit niet aan te raden?

Link naar reactie
  • 0

Een tweede lijn naast onze huidige producten hebben wij ook overwogen, maar neigen toch naar ook het aanbieden van al onze huige producten en deze niet zelf meer direct aan onze huidige klanten (consumenten) te verkopen. Of is dit niet aan te raden?

 

Er zijn steeds meer leveranciers die direct verkopen, maar dan doorgaans wel op zo'n prijsniveau dat ze niet concurreren met hun retailers en dat die een goeie marge hebben. Als je dus nu naast een direct kanaal ook retail inschakelt, hoop ik dat je prijsniveau genoeg marge overlaat aan retailers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja we zitten er ook over na te denken om zelf dan niet meer te leveren aan de consument, want anders blijft er inderdaad niet voldoende marge over. Goed idee om eens te gaan praten met een aantal retailers. Weet iemand wat de gangbare marge is? Ik heb op het forum gelezen dat 2.5 meestal het minimale is wat een retailer moet kunnen maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja we zitten er ook over na te denken om zelf dan niet meer te leveren aan de consument, want anders blijft er inderdaad niet voldoende marge over. Goed idee om eens te gaan praten met een aantal retailers. Weet iemand wat de gangbare marge is? Ik heb op het forum gelezen dat 2.5 meestal het minimale is wat een retailer moet kunnen maken.

 

 

Om zelf helemaal niet meer te leveren aan consument zou ik goed onderzoek naar doen...

 

 

Marge zegt mij niet zoveel. ik verkoop liever een goed product met hoge omzetsnelheid met mareg 2.0 dan een matig product met 2.5..

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ja we zitten er ook over na te denken om zelf dan niet meer te leveren aan de consument, want anders blijft er inderdaad niet voldoende marge over.

 

Dan ga je dus directe verkoop voor een faire prijs staken om via retail te verkopen voor een hogere prijs om voldoende marge aan je wederverkopers te kunnen gunnen. Hopelijk is het eventuele extra volume dat waard.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.