• 0

Suppletie aanvraag eerdere jaren

Op 17-11-2010 heb ik een factuur gemaakt voor een opdracht. Maar deze is nooit betaald en zal waarschijnlijk nooit betaald worden. De rechtszaak is gewonnen, maar er is niets te halen.

Ik wil nu een credit factuur maken om ze de BTW terug te krijgen. Moet ik nu een suppletie voor dat jaar aanvragen of omdat de datum van de credit dit jaar is gewoon de BTW in deze aanvraag terugvragen?

Of moet ik gewoon een credit factuur met een datum van dat jaar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ha Jasper,

 

Een creditfactuur is zeker niet de weg. Een factuur impliceert namelijk dat een prestatie geleverd is, met een creditfactuur stel je dat die prestatie alsnog niet geleverd is. Dat klopt niet, het podium is gewoon door jou geplaatst. Alleen de opdrachtgever kan/wil jou niet betalen. Dat trek je niet recht met een creditfactuur, misschien gevoelsmatig wel maar fiscaal niet

 

Hier vind je de instructies van de BD met betrekking tot het terugvorderen van de BTW. M.b.t. de omzet zou ik die in 2013 als volgt boeken:

 

[*]@ debiteuren (factuurbedrag)

[*]dubieuze debiteuren (factuurbedrag)

 

en vervolgens

 

[*]@ dubieuze debiteuren (factuurbedrag)

[*]afschrijving debiteuren (netto factuurbedrag)

[*]terug te vorderen OB dubieuze debiteuren (BTW-bedrag)

 

De afschrijving wordt nu in het resultaat meegenomen. Als je de OB terug ontvangen hebt boek je die weg tegen de grootboekrekening [/i]terug te vorderen BTW dubieuze debiteuren[/i].

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.