• 0

Zelfstandigenaftrek laten vervallen??

 

Beste experts,

 

Hierbij een korte vraag (hopelijk ook simpel te beantwoorden):

 

Vanaf 2010 maak ik gebruik van een zelfstandigenaftrek en daarnaast werk ik 15 uur per week bij een ander bedrijf.

Is het mogelijk om per 2013 geen gebruik meer te maken van de zelfstandigenaftrek (bedrijf blijft gewoon behouden en ik blijf eigenaar) maar dat ik bij dat andere bedrijf 38 uur per week ga werken??

 

De consequenties zijn mij deels bekend, want hierdoor ik heb geen aftrekpost meer. Of zijn er andere consequenties?

Kan ik mij dan gewoon volledig laten verlonen obv 38 uur per week?

 

Graag jullie advies.

 

Gr Sergi

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als je je dienstverband opschroeft naar 38 uur per week, hoeveel blijft er dan nog over van je onderneming? Ik krijg de indruk dat je onderneming feitelijk stopgezet wordt. Dat ZOU fiscale consequenties kunnen hebben, maar is afhankelijk van wat er allemaal in je onderneming zit.

 

Verder heeft het niet meer voldoen aan het urencriterium inderdaad tot gevolg dat je geen zelfstandigenaftrek kan toepassen, mkb-winstvrijstelling blijft wel behouden.

Als je twee jaar achter elkaar niet aan het urencriterium hebt voldaan, valt een deel van de Fiscale Oudedagsreserve verplicht vrij (als je die al hebt).

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.