Ik ga een tandartspraktijk oprichten met een collega. We zijn 2 eenmanszaken met een kostenmaatschap.
( voor de kostenmaatschap gaan 2 mondhygiënistes werken, )
De totale kosten zijn ong 500.000 euro. Een deel voor de praktijk van mijn collega, een deel voor mijn EMZ .En zo.n 300.000 voor de maatschap. ( 250 voor verbouwing praktijk en 50 voor inrichting mondhygiëniste kamer )
Hoe kunnen we dit het beste betalen om in aanmerking te komen voor de KIA ?
Alles op de 2 eenmanszaken en later investeren in de maatschap ?
Of wordt de investering van de EMZ opgeteld bij alles wat de maatschap investeerd ( dus ook de hele investering van mijn partner ? )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sallyb
Sallyb
Goedenavond,
Ik ga een tandartspraktijk oprichten met een collega. We zijn 2 eenmanszaken met een kostenmaatschap.
( voor de kostenmaatschap gaan 2 mondhygiënistes werken, )
De totale kosten zijn ong 500.000 euro. Een deel voor de praktijk van mijn collega, een deel voor mijn EMZ .En zo.n 300.000 voor de maatschap. ( 250 voor verbouwing praktijk en 50 voor inrichting mondhygiëniste kamer )
Hoe kunnen we dit het beste betalen om in aanmerking te komen voor de KIA ?
Alles op de 2 eenmanszaken en later investeren in de maatschap ?
Of wordt de investering van de EMZ opgeteld bij alles wat de maatschap investeerd ( dus ook de hele investering van mijn partner ? )
Groet, Sally
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40415-kleinschaligheidsaftrek-bij-samenwerking/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag