• 0

bedrijf wil contract ontbinden

Ik zit met de volgende situatie:

 

ik ben een paar maanden terug gebeld door dtg met betrekking tot adverteren op facebook.

Gaf toen aan dat dat niet interesant was omdat ik zelf al eens geprobeerd had en advertenties afgekeurd waren omdat ik een account voor een sexshop had en adverteren dan niet toegestaan is.

 

dtg gaf hierop aan dat dat bij hun geen probleem was omdat zijn speciale afspraken hebben met facebook en zij wel voor sexshops mogen adverteren. kreeg ook 2 sexshops door waarvoor zij de advertenties beheerden op facebook wat aantoonde dat via hun wel voor sexshops geadverteerd kon worden op facebook.

 

 

aangezien ik nog bezig was met de webshops enige tijd opgeschoven maar eind vorig jaar dan toch opdracht gegeven voor een campagne. Bewust niet direct een campagne voor een sexshop maar voor een webshop met licht erotische funproducten (geen menselijke blote borst of wat dan ook te zien, hooguit een stresbal in de vorm van een borst of een bakblik in penis vorm).

 

samenstellen van advertentie liep al niet heel makkelijk kwa doelgroep typering maar uiteindelijk was er dan toch (ik had al het werk gedaan) een advertentie.

Meerdere keren gehoord dat hij online zou komen/staan maar steeds bleek dat niet het geval te zijn.

Volgens dtg hebben ze in ruim 3 weken tijd 5 keer geprobeerd de advertentie online te zetten maar steeds geweigerd omdat niet naar mijn facebook pagina zou mogen verwijzen. Uiteindelijk hadden ze hem online gekregen met verwijzing naar mijn webshop wat ik dus niet wil (ook bijna geen trafic).

 

Uiteindelijk zelf maar eens via eigen account exact dezelfde advertentie aangemaakt en binnen paar uur stond die online en verwijst die naar mijn facebook account en komen de likes binnen.

 

Hun daarmee geconfronteerd en vonden het vreemd maar gaven aan: lekker laten staan dan, en hinte erop dat contract met hun dan maar gestopt moet worden.

 

Maar probleem is als ik via eigen account adverteer ben ik 10 euro per dag kwijt om dezelfde hoeveelheid views te halen als wat ik bij dtg zou hebben voor slechts 2 euro.

 

opzich heb ik dus geen probleem om contract met hun te ontbinden omdat dienstverlening niet veel inhoud en ze advertentie niet online krijgen, maar financieel is dat voor mij erg ongunstig.

 

Wat kan ik hier nu het beste mee doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

je zegt het zelf

 

"Maar probleem is als ik via eigen account adverteer ben ik 10 euro per dag kwijt om dezelfde hoeveelheid views te halen als wat ik bij dtg zou hebben voor slechts 2 euro."

 

maar daarvoor heb ik die overeenkomst met hun gesloten. dus ben eigenlijk van mening dat ze maar oplossing moeten zoeken om het alsnog online te krijgen.

Als ik de resultaten tegen had vinden vallen had ik ook niet zomaar onder overeenkomst uitgekomen en had ik gewoon volledige jaar uit moeten zitten.

 

nu ineens komen ze met allemaal mitsen en maren en dat degene die me overeenkomst heeft aangeboden allemaal dingen beloofd heeft die helemaal niet kloppen (makkelijk als die persoon ondertussen een andere baan heeft).

Link naar reactie
  • 0

dtg.nl heeft ondertussen eenzijdig het contract ontbonden.

Had hierover nog een klacht ingediend en schadevergoeding gevorderd aangezien ze mij schade toegebracht hebben maar daarop wordt eenvoudigweg niet gereageerd. Dat ik daar zojuist over belde werd dat ook eenvoudig afgewimpeld met dat dat jammer voor mij is dat ik schade heb maar dat ze dat volgens hun algemene voorwaarden niet hoeven te betalen.

Overigens heb ik die algemene voorwaarden nooit ontvangen.

 

Maar schade die ik heb opgelopen bestaat eruit dat ze na het sluiten van het contract de melding gekregen heb dat de advertentie die ze voor mij op facebook zouden plaatsen online stond en ik dus iemand ingehuurd heb om die facebook pagina tot leven te brengen en berichten te posten en ander zaken te verzorgen.

Uiteindelijk moest ik zelf na 2 weken eens gaan bellen omdat ik geen resultaten zag op de facebook pagina uit de advertentie.

dtg.nl kwam daarop dagen later met de melding: ohhhh stond kennelijk toch nog niet online, maar nu staat hij echt online.

 

Nog steeds kosten maken voor plaatsen berichten enz. dus maar wederom geen resultaten, maar advertentie zou echt online staan en zouden de statistieken eens gaan nakijken. daar hadden ze echter 2 weken voor nodig omdat "hun partner" steeds maar niet antwoordde op hun vragen.

Uiteindelijk kreeg ik wederom het bericht (nadat ik zelf nog eens 8 keer achteraan gebeld had) dat kennelijk toch niet online stond en dat het hun partner maar niet wilde lukken om online te krijgen en dat ze daarom maar eenzijdig het contract gingen ontbinden.

 

Ondertussen had dtg.nl mij dus wel met paar honderd euro aan schade opgezadeld aan kosten voor degene die berichten schreef en andere zaken voor facebook pagina deed.

In totaal heeft het ruim 40 dagen geduurd dat ze mij bleven vertellen dat advertentie online stond maar dat in werkelijkheid niet zo was.

 

In tussentijd ook meerdere deelfacturen ontvangen die ik in administratie verwerkt heb (nog niet betaald uiteraard) en die zij in hun eigen administratie wat ik begreep al gecrediteerd hebben maar mij daarvan ook niet eens een creditfactuur sturen.

 

Wat kan ik hier verder nog mee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.