• 0

Webdevelopment bedrijf starten

Goeiedag,

 

Ik zit op dit moment nog eventjes in mijn examenjaar havo. Als mijn examenjaar is afgelopen, wil ik mij gaan richten op mijn hobby, namelijk webdevelopment. Daar wil ik ook een eigen bedrijfje met gaan oprichten en zo een extra zakcentje verdienen. Maar om een eigen bedrijf op te richten, zal er veel werk voor zitten. Echter is dat gebied voor mij wat onbekend (ik ben immers pas 17). Ik hoop via deze weg informatie te vergaren over het starten van me bedrijf.

 

Ik wil dus over een jaar een eigen bedrijf hebben die systemen achter sites maakt en sites zelf maakt. Dit alles wil ik op me slaapkamertje doen. Dat betekent dat ik al mijn apparatuur (een laptop en software) al tot mijn beschikking heb. Oké, ik moet natuurlijk wel naar mijn klanten toe kunnen gaan. :P

 

Wat zijn de eerste stappen die ik moet uitvoeren voordat ik echt kan zeggen dat ik een bedrijf heb?

 

Ik hoop alles duidelijk uitgelegd te hebben en een beeld hebben geschetst wat mijn plan is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin maar eerst met je in te lezen over alles wat er bij het hebben van een bedrijf komt kijken. Dus geen verdere vragen stellen, maar alles lezen wat je er over kunt vinden via fora zoals higherlevel, websites zoals die van de belastingdienst en de kvk en verder via google. Er is zoveel te vinden dat je misschien niet weet waar je moet beginnen. Zoek dan eerst wat er komt kijken bij een ondernemingsplan, dat geeft al wat richting...

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het belangerijkste dat je nodig hebt zijn klanten en een goede zelfkennis van wat je kan en niet kan.

 

Je portfolio site doet niet echt vermoeden dat je het design aspect van website development goed beheerst.

 

Focus op een business plan. Wat ga ik precies aanbieden voor welke prijs en aan wie. Hoe ga ik marketing doen en hoe ga ik mijn bedrijf voorstellen aan de buitenwereld. Hoeveel klanten heb ik nodig om te overleven. Hoe word ik betaald en wanneer.

 

De administratieve verplichtingen en andere zaken die bij het runnen van een bedrijf horen, die komen wel op je af. Als je een boekhouder neemt, wordt het grootste stuk reeds uit je handen genomen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je het over webdevelopment of over webdesign? Daar zit nogal wat verschil tussen. Bij webdevelopment heb je het eerder over backend systemen bouwen met vaak een database er achter. Bij webdesign denk je eerder aan leuke mooie websites maken.

 

Mijn ervaring is dat bij webdevelopment dit vaak aan grotere bedrijven wordt uitbesteed, die dan ook geregeld externen (freelancers) voor dit werk inhuren als zij zelf niet over voldoende capaciteit beschikken. Om hier binnen te kunnen rollen is het vooral netwerken onder recruiters en cv sturen naar webdevelopment bedrijven. Let wel, dat vaak op dit vlak de nodige ervaring wordt vereist.

 

Webdesign kun je inderdaad prima van uit thuis doen. Vooral shoppen bij vrienden, familie en kennissen voor je eerste opdrachten. En zorg ook dat je zelf een fatsoenlijke website hebt.

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.