Als starter heb ik al een beetje rondgekeken hier en nu als nieuw lid een wellicht vrij simpele vraag.
Ik ben met een oud klasgenoot een adviesbureau gestart, 22-2-12, afgelopen jaar hebben we eigenlijk meer een opstartperiode gehad waar we vrij weinig kosten en nul inkomsten hadden.
Tijdens het jaar hebben we beide 2x100,- ingebracht van de prive rekening om de kosten voor website, kaartjes etc te kunnen bekostigen van de zakelijke rek.
Nu levert de opgave voor de belastingdienst mij wat hoofdbrekende problemen op, aangezien de balans niet goed uit de verf komt. Hoe moet ik die 400,- nu aangeven, in de boekhouding staan ze nu als prive stortingen bij de bank, wat zover ik kan terugvinden zou moeten kloppen. Maar als ik dan kijk op de balans staat daar nog steeds nul.
Wellicht is het het handigste om via het excell bestand (niet door mijzelf gemaakt moet ik wel zeggen) te bekijken. Het geheel zou automatisch de boel moeten opmaken voor de balans en ResRek.
Ik ben nog niet echt heel bedreven in de administratie. Alvast erg veel dank voor het meedenken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Scalamodus
Scalamodus
Hallo mensen,
Als starter heb ik al een beetje rondgekeken hier en nu als nieuw lid een wellicht vrij simpele vraag.
Ik ben met een oud klasgenoot een adviesbureau gestart, 22-2-12, afgelopen jaar hebben we eigenlijk meer een opstartperiode gehad waar we vrij weinig kosten en nul inkomsten hadden.
Tijdens het jaar hebben we beide 2x100,- ingebracht van de prive rekening om de kosten voor website, kaartjes etc te kunnen bekostigen van de zakelijke rek.
Nu levert de opgave voor de belastingdienst mij wat hoofdbrekende problemen op, aangezien de balans niet goed uit de verf komt. Hoe moet ik die 400,- nu aangeven, in de boekhouding staan ze nu als prive stortingen bij de bank, wat zover ik kan terugvinden zou moeten kloppen. Maar als ik dan kijk op de balans staat daar nog steeds nul.
Wellicht is het het handigste om via het excell bestand (niet door mijzelf gemaakt moet ik wel zeggen) te bekijken. Het geheel zou automatisch de boel moeten opmaken voor de balans en ResRek.
Ik ben nog niet echt heel bedreven in de administratie. Alvast erg veel dank voor het meedenken.
boekhouding_2012_oud.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40792-balans-opmaken-voor-nieuwe-onderneming-cq-belastingopgave/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag