Ik vroeg me af of er zzp'rs zijn met ervaring met de volgende situatie, ik hoop dat jullie het snappen:
Ik wil mijn producten en diensten aanbieden, via verkopende partijen. Deze producten zijn los en direct aan klanten vrij moeilijk te verkopen, ECHTER als het samen met een product van de verkopende partij wordt aangeboden, is er veel vraag naar. Tevens krijgt het product van de verkopende partij een goede meerwaarde, waardoor deze makelijker verkocht en een hogere marge verdient kan worden. Win-win situatie dus.
De informatie die ik klanten verschaf, in het pre-sales traject, is vrij nuttig toepasbaar. Klant zou die informatie dus kunnen gebruiken om vervolgens het product bij een concurent te kopen.
Wat voor afspraken zou ik met deze verkopende partijen kunnen maken.
Kun je bijvoorbeeld een vergoeding vragen voor de uren in het presales traject, eventueel tegen een lager tarief? Immers heb ik bij een verkoop natuurlijk ook meer inkomsten, maar ik wil alleen mijn kennis niet voor niks weggeven.
Van wie is de klant, mbt tot het gedeelte wat ik lever? Kan ik klanten op een later tijdstip direct benaderen en rechtstreek andere producten verkopen.
Waar krijgt de verkopende partij marge op, alleen zijn eigen product, mijn product, of mijn product+uren.
Ik snap dat dit per branche anders zal zijn, maar hopelijk herkenen zzp'rs zich hierin en vertellen jullie hoe jullie hiertegenaan kijken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ColorMFP
ColorMFP
Ik vroeg me af of er zzp'rs zijn met ervaring met de volgende situatie, ik hoop dat jullie het snappen:
Ik wil mijn producten en diensten aanbieden, via verkopende partijen. Deze producten zijn los en direct aan klanten vrij moeilijk te verkopen, ECHTER als het samen met een product van de verkopende partij wordt aangeboden, is er veel vraag naar. Tevens krijgt het product van de verkopende partij een goede meerwaarde, waardoor deze makelijker verkocht en een hogere marge verdient kan worden. Win-win situatie dus.
De informatie die ik klanten verschaf, in het pre-sales traject, is vrij nuttig toepasbaar. Klant zou die informatie dus kunnen gebruiken om vervolgens het product bij een concurent te kopen.
Wat voor afspraken zou ik met deze verkopende partijen kunnen maken.
Kun je bijvoorbeeld een vergoeding vragen voor de uren in het presales traject, eventueel tegen een lager tarief? Immers heb ik bij een verkoop natuurlijk ook meer inkomsten, maar ik wil alleen mijn kennis niet voor niks weggeven.
Van wie is de klant, mbt tot het gedeelte wat ik lever? Kan ik klanten op een later tijdstip direct benaderen en rechtstreek andere producten verkopen.
Waar krijgt de verkopende partij marge op, alleen zijn eigen product, mijn product, of mijn product+uren.
Ik snap dat dit per branche anders zal zijn, maar hopelijk herkenen zzp'rs zich hierin en vertellen jullie hoe jullie hiertegenaan kijken.
Bedankt
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag