Jump to content

ColorMFP

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Aangezien ik langere contracten ga sluiten met klanten wil ik ivm aansprakelijkheid mijn EMZ omzetten in een BV. (BV 1) Echter over 4 maanden zal een partner ook mee gaan doen. Deze heeft reeds een BV. Dus gaan we dan naar 2 holdings met eronder de werk bv. Wat is nu makelijker, bv over 4 maanden werkbv laten worden en voor mij een nieuwe holding bv starten en de werk-bv onder mijn nieuwe holding handen en die bv van partner? Of over 4 maanden van mijn bv een holding maken, en een nieuwe werk-bv oprichten onder mijn vbv en die van partner? Partner kan tot die tijd meedoen, maar ik wil wel al graag beginnen.
  2. Ik vroeg me af of er zzp'rs zijn met ervaring met de volgende situatie, ik hoop dat jullie het snappen: Ik wil mijn producten en diensten aanbieden, via verkopende partijen. Deze producten zijn los en direct aan klanten vrij moeilijk te verkopen, ECHTER als het samen met een product van de verkopende partij wordt aangeboden, is er veel vraag naar. Tevens krijgt het product van de verkopende partij een goede meerwaarde, waardoor deze makelijker verkocht en een hogere marge verdient kan worden. Win-win situatie dus. De informatie die ik klanten verschaf, in het pre-sales traject, is vrij nuttig toepasbaar. Klant zou die informatie dus kunnen gebruiken om vervolgens het product bij een concurent te kopen. Wat voor afspraken zou ik met deze verkopende partijen kunnen maken. Kun je bijvoorbeeld een vergoeding vragen voor de uren in het presales traject, eventueel tegen een lager tarief? Immers heb ik bij een verkoop natuurlijk ook meer inkomsten, maar ik wil alleen mijn kennis niet voor niks weggeven. Van wie is de klant, mbt tot het gedeelte wat ik lever? Kan ik klanten op een later tijdstip direct benaderen en rechtstreek andere producten verkopen. Waar krijgt de verkopende partij marge op, alleen zijn eigen product, mijn product, of mijn product+uren. Ik snap dat dit per branche anders zal zijn, maar hopelijk herkenen zzp'rs zich hierin en vertellen jullie hoe jullie hiertegenaan kijken. Bedankt
  3. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn laatste post. Ik wil machines leveren van een goed en bekend merk, het onderhoud zal dan worden uitgevoerd door de serviceorganisatie van de fabrikant. Hetzelfde voor de leaseconstructie. Ik wil houd me dan nog alleen maar bezig met verkoop van machines en software.
  4. Mijn zoektocht naar ondernemerschap heeft ervoor gezorgd, dat mijn businessmodel inmiddels is veranderd. Contractservice bieden is als zelfstandige gewoon geen goed idee. Daarom denk ik dat ik me beter kan richten op het verkopen en advies geven van de machines en documentensoftware. Ik hoop dat ik door mijn kennis, analytisch vermogen en rust het onderscheid kan maken tussen de "salesprofessionals" die momenteel de markt beheersen. Helaas is cold calling nog steeds de nr1 aqcuisitiemethode in deze markt. Ik ben bereid dit te gaan leren. Echter zijn er vast mensen die gewoon niet te bereiken zijn met cold calling, maar wel graag zaken willen doen iemand met verstand van deze zaken. Enige tips hoe je die bereikt? Zitten jullie zelf te wachten op iemand met een minder vlotte babbel, maar wel 100% vakidioot is EN er nog eens duidelijk over kan vertellen?
  5. Interesant leesvoer, bedankt. Vroeg me af of er nog mensen zijn die het tijdens hun ondernemerschap geleerd hebben, zeg maar erin gegroeid zijn. En hun ervaringen ermee zijn.
  6. Je begrijpt me verkeerd. Ik was toentertijd zo verstandig om het concurentiebeding uit me contract te laten halen, voordat ik ging tekenen. Echter verbiedt me werkgever me om commerciele werkzaamheden voor mezelf te voeren, zolang ik nog wel in dienst ben. Maw, ik kan dus niet alvast contacten en een netwerk opbouwen zolang ik in dienst bent. Ik wel stiekem kunnen bellen, zit toch in de buitendienst. Maar een afspraak plannen zal niet gaan. De keuze om ervoor te gaan, zal gelijk een enorme sprong in het diepe zijn.
  7. Lastige is, dat ik in feite een concurent wordt van me huidige werkgever. Ik kan het dus niet ernaast gaan doen en weet dus niet hoe ik dit zou moeten oefenen. Wat moet ik bijvoorbeeld zeggen als ik beet heb, ik kan immers nu nog niet langskomen. Leuke is ook dat mij altijd als technicus heb gezien, niet als verkoper/consultant. Feit is dat ik de in werkervaring, behalve techische skills ook veel sociale en communicatieve vaardigheden heb aangeleerd.
  8. Ik ben tot inzicht gekomen, dat een bedrijf in multifunctional printers het meer van verkoop moet hebben dan onderhoud, immers een goede machine hoort weinig storing en onderhoud te hebben. Daarom ben ik eens gaan kijken naar mijn andere kennisvlak, softwarepakketten rondom die multifunctional. Je moet dan denken aan software waarmee je heel slim documenten kan inscannen, bijvoorbeeld volautomatisch inboeken van papieren facturen of met 1 handeling inscannen en archiveren. Of rechtstreeks in de cloud scannen. Document herkening enz. Nu bezit ik de skills om hierover te adviseren, voordelen uitleggen en berekenen, meedenken om werkprocessen te ontrafelen en optimaliseren. Tevens heb ik meer als voldoende IT kennis om deze producten in verschillende omgevingen te implementeren en te onderhouden. Er bied zich een mogelijkheid om dit onder een franchise constructie als zelfstandige te kunnen doen. Echter houd dit in, dat ik ook mijn eigen acquisitie zal moeten doen. Beste methode blijft cold calling, ik heb niet het idee dat mensen uit zichzelf naar deze producten gaan zoeken. Nu heb ik nog nooit iets in mijn leven verkocht en vraag ik mijzelf nu sterk af, of ik dit zou kunnen leren? En hoe denken kleine ondernemers tegenover gebeld te worden voor een afspraak?
  9. 1. De contracten in de branche zijn nog altijd response contracten. En ook bij grote leveranciers wordt deze soms niet gehaald, om alle overhead te kunnen betalen zijn het aantal machines per engineer in dienst veel hoger dan ik als kleine bedrijf ooit zou willen. Tevens denk ik aan een partner die ook aardig kan sleutelen. 90% van de storingen zijn nog steeds vrij eenvoudig te verhelpeln, met een beetje kennis van zaken. 2. Contracten in Maastricht en Groningen, nee dank je. Ik zoek het liever dicht bij huis, klanten zul je toch aktief moeten benaderen, dus je hebt enig keuze waar je ze zoekt. 3. Tevens wil ik geen prijsvechter worden, dan kan ik beter bij me baas blijven. Ik verdien namelijk niet slecht in loondienst en heb alle voordelen ervan. Denk meer aan beter advies en service tegen een iets gunstiger prijs. En dan alle marge op me eigen bankrekening ipv in de auto's van de directie. 4. Inkoopvoordeel valt reuze mee, machines worden bijna altijd pas ingekocht als de order getekend is. 5. Alles afhangen van 1 machine is inderdaad erg dom, maar zat klanten die het doen en dan dik voor een contract betalen. Persoonlijk zou ik liever een A3 kleurenbak en een A4 zwartwit ernaast.
  10. Hallo, Ik ben al jaren werkzaam als engineer bij verschillende leveranciers van kopier en printapparatuur. Behalve printen kunnen de apparaten tegenwoordig scannen, emailen, archiveren en de kwaliteit vaak goed genoeg voor folders, flyers, handouts en presentatiemateriaal. In veel bedrijven inmiddels een onmisbare schakel. Inmiddels heb ik persoonlijk op meerdere vlakken kunnen groeien tot een echte specialist, dus vooral technische kennis van de machines, maar zeker ook de integratie met de ict omgeving van de klant. Daarnaast ben ik heel aardig op de hoogte van hoe de contracten in elkaar zitten, facturatie, het hele logistieke proces van machines, toners en onderdelen en nog een hoop bijzaken waar je als leverancier meer te maken hebt. Nu besef ik steeds beter dat ik dezelfde machines en service ook als zelfstandige of met een compagnon zou kunnen leveren. Voor de duidelijkheid gaat het om leasecontracten dan wel koop+servicecontracten waarbij je dus per maand een bedrag betaald voor een vast aantal printjes. Toner krijg je dan gratis opgestuurd en als de machine stoort komt binnen 8 uur iemand (ik dus) hem repareren. Nu alleen de vraag, zou jij een leasecontract afsluiten bij een klein bedrijfje indien dit tegen dezelfde prijs en voorwaarden zou kunnen als bij een grote leverancier?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept