• 0

Overeenkomsten tussen zzp'r en verkopende partijen

Ik vroeg me af of er zzp'rs zijn met ervaring met de volgende situatie, ik hoop dat jullie het snappen:

 

Ik wil mijn producten en diensten aanbieden, via verkopende partijen. Deze producten zijn los en direct aan klanten vrij moeilijk te verkopen, ECHTER als het samen met een product van de verkopende partij wordt aangeboden, is er veel vraag naar. Tevens krijgt het product van de verkopende partij een goede meerwaarde, waardoor deze makelijker verkocht en een hogere marge verdient kan worden. Win-win situatie dus.

 

De informatie die ik klanten verschaf, in het pre-sales traject, is vrij nuttig toepasbaar. Klant zou die informatie dus kunnen gebruiken om vervolgens het product bij een concurent te kopen.

 

Wat voor afspraken zou ik met deze verkopende partijen kunnen maken.

 

Kun je bijvoorbeeld een vergoeding vragen voor de uren in het presales traject, eventueel tegen een lager tarief? Immers heb ik bij een verkoop natuurlijk ook meer inkomsten, maar ik wil alleen mijn kennis niet voor niks weggeven.

 

Van wie is de klant, mbt tot het gedeelte wat ik lever? Kan ik klanten op een later tijdstip direct benaderen en rechtstreek andere producten verkopen.

 

Waar krijgt de verkopende partij marge op, alleen zijn eigen product, mijn product, of mijn product+uren.

 

Ik snap dat dit per branche anders zal zijn, maar hopelijk herkenen zzp'rs zich hierin en vertellen jullie hoe jullie hiertegenaan kijken.

 

Bedankt

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede morgen ColorMFP.

 

De vragen die er gesteld worden zijn zeer specifiek.

Het is dan ook niet mogelijk om hier een algemeen toepasbaar concept voor te geven.

 

Er zal met de verkopende partij onderhandeld moeten worden.

Dit dient in een schriftelijke overeenkomst uit te monden.

 

In algemene zin is het niet "gebruikelijk" om verkoopgesprekken in rekening te brengen.

Hoe dit te meten c.q. hard te maken ?

Of je klanten later kunt benaderen is m.i. afhankelijk van de vraag wie aan de uiteindelijke klant factureert ?

 

Nogmaals de meeste zaken dienen onderling besproken en vastgelegd te worden.

 

Wellicht dat het een goed advies is om de overeenkomst vooraf door een jurist te laten beoordelen ?

 

Succes met de plannen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.