• 0

BTW Doorberekenen/Verleggen

Beste lezers,

 

Ik heb een bedrijf in computerreparaties, webdesign etc.

Hiervoor heb ik domeinnaam gekocht op naam van de zakelijke klant.

Ik heb de factuur betaald alleen de factuur staat op naam van de klant, waardoor ik hier dus niet de btw over kan terugvragen.

 

Nu heb ik gelezen dat ik met een post op de factuur genaamd BTW verlegt of Doorlopende Post het bedrag zonder BTW kan factureren aan de klant, alleen snap ik deze posten nog niet helemaal.

 

Groet,

Maarten van Duivenbode

Pc Fix Duivenbode

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hieruit heb ik begrepen dat jij jouw klant kunt factureren met hetzelfde bedrag. Inclusief BTW op de factuur.

Je hoeft deze BTW niet af te dragen aan de fiscus, maar jij mag ook de BTW (hetzelfde bedrag op factuur hosting) niet terugvragen als voorbelasting.

 

(edit) Door jouw branche is dit niet van toepassing, zie ik wat laat. Of eventueel navragen bij de belastingdienst.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus, even fictieve bedragen: Verkoper wil het domein verkopen voor 2.000,- euro ex btw, hij stelt een factuur op op naam van de klant voor 2.000 + 420,- btw = 2.420,-

 

Vervolgens schiet jij dat voor, zodat de zaken wat sneller verlopen.

De klant krijgt de factuur en maakt 2.420,- aan jou over. Jij hebt dan per saldo niks betaald, wat correct is want je hebt ook niks gekocht. De klant heeft een factuur die recht geeft op 420,- btw-teruggaaf en aantoont dat er 2.000 ex btw betaalt is voor het domein.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.