• 0

Retour gezonden product kapot. Hoe afhandelen?

Ik heb een poos geleden een sieraad verkocht en de dag nadat het ontvangen is krijg ik bericht dat het terug gezonden gaat worden. Dat is geen punt, dat kan gewoon. Heb nog gevragen wat de reden van terug zenden was, maar geen antwoord op gekregen.

Dan ontvang ik het terug, compleet plat ??? Doosje plat, ik kan zien dat het sieraad er uit is geweest en geprobeerd op de zelfde manier terug te stoppen, stuk van het sieraad compleet dubbel gevouwen. Het lijkt wel alsof iemand er perongeluk op heeft gestaan ofzo?

Het is dus "kapot" en zo kan ik het niet meer verkopen.

 

Nu heb ik in mijn AV staan, dat retour zenden prima is mits, het niet beschadigd of gebruikt is, het stevig is verpakt zodat het niet kapot kan (enz)

 

Ik heb geen flauw idee wat de reden is van retour zenden, ik weet dus ook niet of er een postbode lekker lomp bezig is geweest, of dat deze mensen dit zelf hebben gedaan. Ik weet in ieder geval dat ik nu met een "kapot" sieraad zit.

Hier kan ik toch moeilijk zeggen, hier heb je het aankoopbedrag terug.

 

Hoe zou ik dit nu het beste op kunnen lossen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat mij om het feit dat er niet even gezegt wordt, joh dit en dat is er aan de hand, ook niet als ik er naar vraag.

Kleine moeite om even te vertellen, zo is het bij me aan gekomen(wat ik vermoed), of ik heb er op gestaan, of weet ik veel wat.

Het gaat gelukkig om een simpel, goedkoper sieraadje, dus ik maak me er niet zo'n druk om, maar stel dat het om een duurder sieraad had gegaan (>50,-) dan had ik er toch niet zo blij mee geweest. Hoe had ik het dan het beste op kunnen lossen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je frustratie wel, en er zijn eerder topics geweest over dit onderwerp. Ik kan me goed voorstellen dat je het er liever niet bij laat zitten mocht het een duurder item zijn. Je moet altijd in contact gaan met je klant, maar er zitten er een paar tussen die je gewoon negeren. Dan kun je weigeren het product retour te nemen, maar wat als jou klant het daar niet mee eens is? Je loop het risico op een negatieve relatie met je klant. Misschien zal hij op internet negatieve reacties achterlaten. Daar zit je dan langer mee opgescheept dan het eenmalig afschrijven van een beschadigd product.

 

Ik probeer niet te zeggen overigens, dat je al je klanten maar over je heen moet laten lopen omdat je bang moet zijn voor negatieve reacties. Probeer het een beetje af te wegen. Of een compromis te sluiten. (bijvoorbeeld de helft van de aankoopprijs vergoed) Vraag je ook af hoe vaak dit gebeurd, en hoeveel energie je daar in wilt steken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.