• 0

Verdienmodel

Beste leden van Higherlevel.nl,

 

Afgelopen week heb ik de vraag ontvangen om voor een periode van 2 weken werkzaamheden te verrichten voor een onderneming actief in webhosting en domeinnaam registraties. Gezien het feit dit naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst vaker voor zal komen, is het van belang dat er nagedacht is over het verdienmodel en dit herhaaldelijk kan worden gebruikt.

 

Netto zal de tijdsinvestering circa 2-3 uren per dag bedragen (verspreid over de hele dag). De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het verwerken van alle binnenkomende (aan)vragen (middels telefoon en e-mail) en het monitoren van de servers. In theorie is het gemakkelijk om deze uren te factureren, echter ga je dan aan het feit voorbij dat je continu bereikbaar moet zijn en de werkzaamheden niet achtereenvolgend, maar verspreid over de hele dag zullen zijn. Dit is vereist om het gewenste servicelevel te kunnen behalen.

 

De eerste vraag luidt wat redelijkerwijs te vragen mag worden voor het feit dat je de hele dag beschikbaar moet zijn en de activiteiten niet verspreid over de hele dag zijn.

 

De tweede vraag bestaat uit het vaststellen van een uurtarief (afhankelijk van het verdienmodel). Voor de technische werkzaamheden is uiteraard enige kennis vereist om de gewenste support te kunnen leveren. Deze kennis is uiteraard voldoende aanwezig.

 

Kunnen jullie wellicht hierbij een advies geven over wat in alle redelijkheid gevraagd mag worden? Indien meer informatie gewenst is, hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Klaas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is natuurlijk niet zo makkelijk om te zeggen daar het onder meer afhangt van de complexiteit van werkzaamheden het het kennis en ervaringsniveau dat nodig is voor de ze functie. daarbij is het ook nog de vraag wat je bedoelt met werkzaamheden verpreid over de hele dag? Is dat van 9 -5 of veel langer? Moet je voortdurend thuis zijn, of kun je ook de emails via je mobiel ontvangen en misschien een uur later (terug van kind ophalen school, boodschappen doen etc) pas afhandelen?

Ik kan me iets voorstellen van een stand-by rate van x euro per uur en een hoger tarief voor daadwerkelijk gewerkte uren. Dit is een werkwijze die vaak word ttoegepast bij bijvoorbeeld onderhoudsmonteur die 's-avonds en in weekenden eventueel beschikbaar moeten zijn.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Zijn probleem, moet niet jouw probleem worden. Als ik het goed begrijp ben jij ZZP-er? Dat betekent dat hij een aanbod kan gaan doen. Maw onderhandelen. je hebt dan een uurtarief en een stand-by tarief. Als je productiviteit meetbaar is is het simpel zo niet kun je ook uit gaan van een opslag. Lees jij rekent 1 uur wat hij weer door kan belasten naar zijn klant.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.