• 0

beeindiging huur door onderhuurder i.g.v. faillissement hoofdhuurder

Ik loop tegen de situatie aan dat mijn verhuurder (zelf hoofdhuurder van het gebouw) mogelijk failliet gaat.

Als onderhuurder heb ik weinig bescherming in geval van faillissement. De curator zal de huurovereenkomst van mijn verhuurder met de gebouweigenaar opzeggen en daarmee zal dan ook mijn huurovereenkomst eindigen.

 

Het "goede"nieuws is mogelijk nog dat ik dan elders vast en zeker , in de huidige markt goedkoper kan gaan huren.

ben ik als onderhuurder ook gerechtigd om de (onder) huur overeenkomst met mijn verhuurder te beeindigen als die in faillissement terecht komt?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij mijn weten blijft jouw huurovereenkomst gewoon overeind en gaat deze mee naar de nieuwe hoofdhuurder (of is dit intussen al veranderd?). Dat heb ik zelf in de praktijk al 2 keer meegemaakt. Of je er blij van wordt, is een tweede. Meestal gaan er dan allerlei processen plaats vinden, die jouw business flink in de weg kunnen zitten. Denk aan een verbouwing e.d.

 

Als jij denkt dat jij elders beter kunt huren, zou ik zeker proberen om van de gelegenheid gebruik te maken om van het contract af te komen.

 

Maar goed, wellicht kunnen de experts hier meer over vertellen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het bericht. Ik denk niet dat er snel een nieuwe hoofdhuurder gaat komen.

Mijn verhuurder raakt in faillissement en wij zullen dan eerst met de curator te maken gaan krijgen. Die zal de huurovereekomst met de eigenaar dan snel opzeggen en misschien ook wel met ons.

Dan blijft vervolgens de huisbaas cq eigenaar over, maar daar hebben wij natuurlijk geen huurovereenkomst mee.

Of die dat wil dat kan ik nu niet overzien. Maar ik verwacht wel dat men om het verhuurt te krijgen zal moeten verbouwen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.