groothandelvripu Geplaatst: 13 april 2013 groothandelvripu 11 0 Geplaatst: 13 april 2013 Hallo beste leden, Ik ben van plan om bij een duitse groothandel sweaters in te kopen. Deze groothandel verkoopt ook Italia kleding. Hoe kan ik er achter komen of er rechten op deze kleding zit of dat ik het online en op markten mag verkopen. En ook zou ik graag zeker willen weten dat het niet om namaak gaat. Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen. Op google kan ik ook geen nederlandse importeur vinden van dit merk. M.Vr.Gr. Kim [titel aangepast - mod] Link naar reactie
0 P.J. Geplaatst: 13 april 2013 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 13 april 2013 Bij alles wat je koopt een certificaat van echtheid laten meeleveren door de leverancier en dat heel goed opbergen bij je inkoop-opdrachten in je administratie. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 13 april 2013 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 13 april 2013 Van toepassing zijn het merkrecht (op de naam en het beeldmerk), eventueel het auteursrecht (op het ontwerp) en bij uitzondering patenten (bv op de gebruikte materialen of de bewerkingstechniek). De laatste twee lijken me bij een generiek sweaters niet van toepassing. Dus je moet even checken of er een merkrecht rust op Italia in woord en beeld. Dat doe je bij de BOIP. (Ik weet niet of die pagina goed linkt; je zou de zoekbanner moeten kunnen opnemen!) Een woord als Italia laat zich niet als woordmerk registreren, evenmin als Amsterdam of NYC. Dus dan zou het een beeldmerk moeten zijn. Of misschien wel dat aparte labeltje met de Italiaanse vlag. Ik kan zo snel niks vinden.Maar er zijn meer dan 700 pagina's met zoekresultaten. Vanaf blz 36 beginnen de Italia-merken. Veel plezier met zoeken! Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 groothandelvripu Geplaatst: 13 april 2013 Auteur groothandelvripu 11 0 Geplaatst: 13 april 2013 klopt inderdaad, er staat alleen een label in met een Italiaanse vlag. dat word zeker even zoeken maar bedankt voor de reactie's en tips. Link naar reactie
0 groothandelvripu Geplaatst: 14 april 2013 Auteur groothandelvripu 11 0 Geplaatst: 14 april 2013 Ik heb het label en het vlaggetje niet kunnen vinden op boip.int, dus dat is goed nieuws voor mij. betekent dat dan ook dat het een eigen merk is en dus geen namaak kan zijn? Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 14 april 2013 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 14 april 2013 Betekent dat dan ook dat het een eigen merk is en dus geen namaak kan zijn? Zou toch de aansprakelijkheid bij de leverancier leggen en die om een vrijwaring vragen. Hoe zo'n verklarng heet, kan iemand anders met ervaring in kledinginkoop beter vertellen. Als ze nou die kopregel eens wat op de vraag zouden toespitsen, zou al hepen. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
groothandelvripu
groothandelvripu
Hallo beste leden,
Ik ben van plan om bij een duitse groothandel sweaters in te kopen.
Deze groothandel verkoopt ook Italia kleding.
Hoe kan ik er achter komen of er rechten op deze kleding zit of dat ik het online en op markten mag verkopen.
En ook zou ik graag zeker willen weten dat het niet om namaak gaat.
Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen.
Op google kan ik ook geen nederlandse importeur vinden van dit merk.
M.Vr.Gr. Kim
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag