• 0

Gekregen aandelen veiligstellen maar welke rechtsvorm??

Beste Higlevelers graag vraag ik om jullie advies,

 

Een tijd geleden heb ik van mijn opa aandelen gekregen waarvan de waarden nu leuk zijn gestegen. Het gaat hier om ongeveer 30.000 euro aan aandelen in ahold. Nu zegt mijn gevoel dat het moment daar is om er iets mee te doen. Om meerdere reden.

1. Omdat ik nog geen dividend heb ontvangen ben ik nog niet belastbaar (/belast) in box 3 dit wil ik graag zo houden

2. ik ben bijna afgestudeerd en met een rechtsvorm en derde rekening heb ik meer opportunities en fiscale voordelen denk ik.

3. Ik zie dit ook al een leer traject

 

Zelf dacht ik in eerste instantie aan een stichting. Met mijn opleiding zal ik ook kunnen voldoen aan een maatschappelijk doel ''advies voor de buurt en educatieve dingen organiseren" iets in die trant.

Met daarnaast een eenmanszaak die de gemaakte kosten kan verhalen op de stichting.

 

Na veder zoeken kwam ik op een STAK uit. Ik weet niet of dat voor mij handig is?

kortom 2 vragen

Welke rechtsvorm zal voor mij het interessantst zijn om mijn aandelen in te parkeren en bied opportunities

Hoe zal ik mijn aandelen zo gunstig mogelijk in een rechtsvorm kunnen parkeren?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.