• 0

stamrecht BV en emigratie

Ik ontvang al een aantal jaren een arbeidsongeschiktheidsuitkering van een particuliere verzekeraar en een WAZ uitkering. Ik ben n u 47 jaar oud. Ik ben voor 97% arbeidsongeschikt verklaard (UWV 80-100). Ik ben met de verzekeraar in gesprek om de uitkering af te kopen. Dat geldbedrag wordt dan ineens in een stamrecht BV gestort die ik nog moet oprichten. Ik heb al wel toestemming van de inspecteur voor het oprichten van een stamrecht BV voor dit doel.

Nu zijn mijn man en ik voornemens ons te vestigen in een Zuid Europees land. Ik heb begrepen dat dit ook fiscaal aantrekkelijk kan zijn omdat ik een uitkering ontvang omdat ik arbeidsongeschikt ben. Ik weet inmiddels ook dat de stamrecht BV binnen de EU kan meeverhuizen sedert 2010. Ik heb een woning die thans onverkoopbaar is en die ik wil verhuren. Deze woning wordt eigendom van de BV.

Mijn vragen zijn:

Wordt de maandelijkse uitkering van de stamrecht BV ook gezien als een arbeidsongeschiktheidspensioen? Het vermogen in de BV is niet ontstaan door inkomsten uit het verleden.

Waar wordt dit inkomen belast? Welk land in Zuid Europa is fiscaal het meest aantrekkelijk? Hoe zit het met de inkomsten van de verhuur van de woning in Nederland?

Waar vind ik een goede fiscalist met verstand van dit soort zaken die mij in dit traject kan begeleiden?

Ik heb zelf geprobeerd antwoord te krijgen op het internet, maar kom vaak op buitenlandse sites terecht en mijn Spaans en Frans zijn niet niet goed genoeg om antwoorden te vinden.

Vriendelijke groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

Waar vind ik een goede fiscalist met verstand van dit soort zaken die mij in dit traject kan begeleiden?

Misschien heel dichtbij .Op HigherLevel ;)

Ik wil niemand tekort doen. Zoeken zou je kunnen proberen met: "Wie Wat Waar?" ::)

Wie_waar..thumb.JPG.e667d1ba7f08d8a605acd59c48284c81.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar