Ik en mijn compagnon hebben een VOF. Aangezien de winsten niet erg groot zijn hoeven wij alleen omzet belasting te betalen en de winst in onze aangifte te verwerken in box1, inkomsten uit overige werkzaamheden.
Alle winsten worden gebruikt voor het aankopen van voorraad.
De waarde daarvan ligt op dit moment ver boven de 15000 euro.
Nu wil ik graag weten wat er gebeurd als wij onze VOF verkopen.
Moet er dan een eind afrekening plaatsvinden met de fiscus?
Stel dat wij de firma verkopen voor de inkoopwaarde van onze voorraad dan hoeven wij, lijkt mij, geen extra belasting te betalen.
Dat is immers in voorgaande jaren gebeurd. Alleen het saldo van het afgelopen jaar moet nog verrekend worden.
Klopt dit?
En stel ik verkoop het voor 20000 euro, moet ik dan belasting betalen over 5000 euro?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arjan hsow
Arjan hsow
Beste allemaal,
Ik en mijn compagnon hebben een VOF. Aangezien de winsten niet erg groot zijn hoeven wij alleen omzet belasting te betalen en de winst in onze aangifte te verwerken in box1, inkomsten uit overige werkzaamheden.
Alle winsten worden gebruikt voor het aankopen van voorraad.
De waarde daarvan ligt op dit moment ver boven de 15000 euro.
Nu wil ik graag weten wat er gebeurd als wij onze VOF verkopen.
Moet er dan een eind afrekening plaatsvinden met de fiscus?
Stel dat wij de firma verkopen voor de inkoopwaarde van onze voorraad dan hoeven wij, lijkt mij, geen extra belasting te betalen.
Dat is immers in voorgaande jaren gebeurd. Alleen het saldo van het afgelopen jaar moet nog verrekend worden.
Klopt dit?
En stel ik verkoop het voor 20000 euro, moet ik dan belasting betalen over 5000 euro?
Gr.
Arjan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41827-verkoop-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag