• 0

Mag je een privé internet + bellen contract KPN afsluiten voor een kantoor.

Beste Lezer,

 

Ik ben sinds kort een ZZPer en ik wil op mijn kantoor een contract afsluiten voor internet + bellen. Ik ben er achter gekomen dat bij KPN zakelijke contracten minimaal 24 maanden zijn. Hier zit ik niet op te wachten omdat ik niet weet waar ik over 12 maanden sta met mijn zaakje.

 

Ik wil perse deze dienst bij KPN afnemen omdat ik anders heel veel ellende krijg met het aansluiten van mijn unit in het kantoorcentrum (dit op advies van andere ondernemers in het kantorencentrum waar mijn bedrijf gevestigd is)

 

Vraag: Is het mogelijk om een prive contract af te sluiten (internet & Bellen bij KPN voor mijn kantoor? Deze contracten zijn wel 12 maanden namelijk. Dit is voor mij in de eerste instantie verstandiger.

 

Mag dit van KPN ?

Heeft het voor mij alleen belasting technisch nadelen?

 

Is er iemand of een kennis van jullie die dit ook op deze manier doet.

 

Graag jullie tips

 

alvast bedankt.

 

mvg,

Keskin.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Officieel mag je geen privéabonnement zakelijk gebruiken. Maar het is niet zo dat dit in de praktijk niet gebeurt...

 

Je medeondernemers in het business center waar je zit doelen waarschijnlijk op het activeren van een beschikbare lijn in het business center dat door KPN (als lijnbeheerder) geschiedt. In veel business centers is een verdeelkast aanwezig, en bij het selecteren van zowel de lijn door de lijnbeheerder en het hierop activeren van een internetabonnement door de internetprovider treden weleens problemen op. Zo activeert KPN dan bijvoorbeeld simpel gezegd lijn 1, en activeert bv. Online Internet het internetabonnement op lijn 2. Het is makkelijk op te lossen, maar het kost tijd en dat is wat het vervelend maakt.

 

Maar: ook bij KPN als lijnbeheerder en KPN als internetprovider zijn de services gescheiden. Het is dus niet zo dat dit per definitie goed gaat bij KPN, en fout bij een andere provider.

 

De aftrekbeperking van artikel 3:16 lid 2 sub a geldt enkel voor abonnementen in je woonruimte. Ik verwacht niet dat je belastingbeperkingen hebt bij het afsluiten van een privé-internetabonnement op je zakelijke adres. Je kunt ook gewoon je zakelijke bankgegevens invoeren. Of bedoel je met belastingnadelen wat anders?

 

3:16 lid 2 sub a. telefoonabonnementen met betrekking tot telefoonaansluitingen in zijn woonruimte

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.