• 0

Betalen via Wire Tranfer op Alibaba / Aliexpress

Als na het plaatsen van een order op Alibaba / Aliexpress wordt gekozen voor de betaalmogelijkheid ''Bank Transfer'', krijg je een overzicht met o.a. het Beneficiary Account Number. Daarbij staat de mededeling ''Every order has a unique Beneficiary Account Number. Please do not combine all your orders into one payment.'' Deze gegevens staan vermeld direct na die van de bank (CITIBANK N.A., SINGAPORE BRANCH)

 

Maar is het nu werkelijk zo dat met ''Beneficiary Account Number'' het rekeningnummer wordt bedoeld?

Een rekeningnummer kan toch immers niet bij iedere order anders zijn omdat dit per definitie is gekoppeld is aan een natuurlijke of rechtspersoon?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar dat zeggen ze toch ook niet?

 

Zij zeggen dat je het beste één betaling per order kan doen, dus niet één betaling voor X orders bij dezelfde leverancier.

Dat lijkt mij ook wel handig, omdat anders de kans dat er iets verkeerd gaat nog groter is (het schijnt - heb ik begrepen uit berichten - toch wel het e.e.a. verkeerd te gaan soms).

Link naar reactie
  • 0

Maar wat zou het rekeningnummer/IBAN anders moeten zijn?

Als je klikt op ''Pay Now'' verschijnt er alleen een overzicht zoals dat hieronder (sommige gegevens zijn fictief/weggelaten):

 

Order Number: 215065000064159

 

Beneficiary Name:

Beneficiary Bank: CITIBANK N.A., SINGAPORE BRANCH

Beneficiary Account Number: 122010366788308

Every order has a unique Beneficiary Account Number. Please do not combine all your orders into one payment.

Beneficiary Bank Address: 3 Temasek Avenue, #11-00 Centennial Tower, Singapore 034190

Beneficiary Bank SWIFT Code: CITISGVS

If you bank need 11 digital numbers , please add xxx behind CITISGVS.

Beneficiary Bank Phone Number: +65-6224-0000

Beneficiary Bank Email Address: singapore.citiservice@citi.com

Beneficiary Address: Blalastraat 3821, Singapore

 

Gezien de opbouw ga ik er vanuit dat 122010366788308 dan een rekeningnummer is?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels veel info gevonden op allerlei websites en het beeld wat bij mij nu het sterkst naar voren komt (al weet ik dit nog steeds niet zeker!) is dat het een soort van Escrow-systeem betreft, waarbij door een onafhankelijke derdenpartij -kennelijk automatisch en per order- geblokkeerde rekeningen worden aangemaakt, waarvan het geld vrijkomt zodra een overeenkomst tussen koper-verkoper is nageleefd. Een bepaalde veiligheidsmaatregel voor beide partijen dus.

 

Is iemand bekend met dit soort systemen en klinkt dit aannemelijk? Het idee van tijdelijke rekeningen die zo eenvoudig zouden kunnen worden aangemaakt, vind ik wel vreemd.

 

Alibaba zelf is zeer slecht, zo niet onmogelijk bereikbaar voor dit soort vragen; ze laten alles over aan een chatrobot die niet verder komt dan standaard-antwoorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.