• 0

exporteren naar china

Goeiemorgen!

 

ik wil koek gaan exporteren naar china. voor/natransport, THC, B/L, zeetransport, ISPS, BAF en CAF heb ik redelijk in beeld. maar ik vraag mij af tegen welke kosten in china ik aanloop voordat mijn product bij de groothandel ligt. op de site van het agentschap dacht ik gevonden te hebben dat ik aan invoerrechten 15% moet betalen en van een (naar eigen zeggen) ervaringsdeskundige begreep ik dat ik voor alle belastingen (invoerrechten en btw?) 26% moet rekenen. ook vertelde deze deskundige dat elke container in china gecontroleerd wordt op inhoud en dat men daar een paar duizend euro per container aan kosten voor in rekening brengt. dit lijken mij onrealistische bedragen .... maar misschien kan iemand dit bevestigen of ontkrachten.

 

daarnaast vraag ik mij af of ik een realistische berekening maak van het aantal dozen dat ik in een container kan vervoeren. ik heb het volgende berekend:

20FT 589x234x239= 32,940414 m3

doos 29x12x17= 0,005916 m3

32,9 gedeeld door 0,0059 = 5568 dozen per container als ik dan uitga van een vullingsgraad van 80%, dan zouden er 4454 dozen in een 20ft'er gaan.

kan ik dit zo berekenen?

 

bij voorbaat dank!

Arjan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bijgevoegd even een containerindeling in optimale indeling.

 

Houdt er rekening mee dat je dozen nooit tot op de mm tegen elkaar aanstaan en precies in vorm zijn. Altijd zijn er wel wat bollingen etc.

 

Optimaal is in dit geval:

 

Roze dozen : 19 x 13 x 20 = 4940 dozen

Blauw : 13 x 1 x 20 =260 dozen

 

Totaal maximaal : 5200 dozen

 

80% = 4160 stuks

Link naar reactie
  • 0

Wat Frans zegt klopt. Dozen blijven nooit 100% "vierkant" en je krijgt eea nooit helemaal strak tegen elkaar aan. Daarnaast is de vraag of de onderste doos bestand is teken het gewicht van alle dozen er boven op? Kan mij niet voorstellen dat je kruimel koek in China wil laten arriveren. Daarnaast ga jij zelf de import in China verrichten? Maw wordt jij zelf de importeur?

Daarnaast is het heel goed mogelijk ivm de voedselveiligheid dat de goederen worden gecontroleerd? Met als consequentie dat de goederen lang op de terminal kunnen staan wat uiteraard een hoop geld kan kosten afhankelijk hoe lang eea duurt.......

 

Verder om wat voor koek gaat dit? Het kan in containers erg warm worden zeker als de zon er een paar dagen op staat en dit kan de kwaliteit van jouw product wellicht nadelig beïnvloeden? Wellicht een overweging waard om een reefer al dan niet aangesloten te gebruiken?

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie reacties. als antwoord op jullie vragen;

 

geconditioneerd is zeker iets wat we overwegen, maar volgens de offertes is de prijs daarvoor bijna 3x zo hoog; ligt ook aan de wensen van de importeur (de groothandels in china); wel/niet temp gevoelige koek zoals bv stroopwafels of chocolade. wij importeren dus zelf niet, maar we moeten wel een kostprijs berekening maken zodat de groothandels een idee hebben wat hun kp is vanaf het moment dat ze er in hun groothandel over kunnen beschikken.

 

controle mbt voedselveiligheid kan ik me voorstellen; maar als een certficaat van origin wordt gevraagd én een document waaruit blijkt dat de producent goedgekeurd is ... dan voelt het wat onrealistisch om een volle container ook nog van voor naar achter laboratorisch te testen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja kan mij voorstellen dat je zulke testen onrealistisch is maar zo gaan dit soort zaken hier in de EU even goed.

Gebeurd niet bij elke container maar steeksproefs gewijs zeer zeker. Daarbij komt dat een CVO iets zegt over het land van oorsprong. Helemaal niks over de kwaliteit. Welk ander document doel je op?

 

Zou verder de kostprijs berekening van het "Chinese" gedeelte, aan de importeur over laten zeker op het gebied van VAT en douane formaliteiten. Geloof niet dat dit echt een materie is die je helemaal moet gaan uitzoeken vanaf deze kant. Doet een Chinees andersom ook niet? Laat dat soort lokale lokaal, door lokale mensen afhandelen, is immers een lokale aangelegenheid, zo lang jij eea tot max DAT verkoopt en liever nog CIF/CFR. Verder klopt 3x ongeveer maar overweging zou een NOR kunnen zijn(non operating reefer. In dat geval maar je gebruik van de isolatie van de koel container. Deze is behoorlijk goed waardoor in de zon de temperatuur niet snel zal stijgen. En deze is goedkoper dan een werkende reefer container. Echter geeft nooit de zelfde "garanties" als een container die op constante temperatuur wordt gehouden. Hou daarnaast wel rekening dat in een reefer minder cartons zullen gaan ivm de dikte van de wanden en de z.g rode lijnen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.