• 0

Waarop letten bij importeren?

Hallo iedereen,

 

Vanaf 1 januari wil ik elektronische producten gaan importeren vanuit China. Nu heb ik een paar vragen die in mij opkomen en waar ik nog geen antwoord op heb gekregen. Wellicht dat hier iemand het antwoord weet:

 

- Als er op een product een patent/octrooi in Nederland rust, kan je het dan wel gewoon importeren?

 

- Is er een lijst op internet met invoerrechten?

 

- Moet je als importeur verwijderingsbijdragen betalen? (zo ja, aan wie, is er een lijst op internet met producten?)

 

- Zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken als je importeur wilt worden?

 

Ik zie naar jullie antwoorden uit ;D ;D ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je een product met een patent mag importeren hangt af van wie eigenaar is van dit patent. Als dat iemand anders is dan jou leverancier en er zijn geen licentie contracten getekend , dan mag dat product in nederland niet ingevoerd worden.

Navraag zou je kunnen doen bij douane en AID.

Voer je toch en dan zijn alle proces kosten voor jou en de voorraad ben je kwijt.

Voor invoerrechten kun je het beste contact opnemen mat de KVK.

Daar zijn vaak enkele mensen specifiek belast met deze materie en kunnen jou hier alles over vertellen.

Verwijderingsbijdrage kan ik je niet verder in helpen.

Verder kun je een scontact opnemen met b.v. de Kema of de apparatuur die jij importeert aan bepaalde keuringsseisen moet voldoen, denk ook aan zaken als garantieafwikkeling.

Ik weet dat bij partij goederen vaak een percentage nieuw achtergehouden word voor eventuele DOA's

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.