• 0

KOR en import, ik snap het even niet meer

Goedendag, we hebben een onderneming en kopen veel in Duitsland. NU had ik de aangifte gedaan en moest 331,- euro betalen dus ik dacht ik pas de KOR toe, alleen na wat informatie opgezocht te hebben blijkt dat het net iets anders zit als je importeert. Ik ben het even kwijt dus wie kan me wegwijs maken

 

Ik zou dit aan moeten geven:

 

1a 6636 1393

 

4b 1137

 

5a 2530

5b vb 2199 incl vb van 4b

 

5d 331 te betalen

 

Dus ik dacht ik pas de KOR toe en hoef nu niets te betalen, echter als ik het goed gelezen heb en ik rekening hou met de KOR en de import zou het er zo uitzien, alleen deze is negatief en daar ben ik de draad kwijt.

 

1393 - 2199 = -/- 806

 

Maar wat houdt dit u in?? Moet ik gewoon die 331 betalen omdat de KOR (rekening houdend) met de import negatief is

of mag ik toch de KOR toepassen op die 331 euro( en dus niets hoef te betalen) omdat als ik alles in NL had gekocht ik btw terug zou krijgen.

 

Ik heb alles afgezocht maar ik kom er niet uit, dus misschien kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedendag,

 

Bedankt voor uw reactie, dat is ook de bedoeling.

 

Ik zou alleen graag willen weten of ik het nu bij het juiste eind heb? En wat gebeurt er dus als je negatief uitkomt, moet je dan wel betalen of valt het bedrag dan toch onder KOR

Ik heb er veel over gelezen maar nergens hoe het dan zit als je dus op een negatief bedrag uitkomt en ik ben dan weer zo'n miep die graag weet hoe het zit

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou alleen graag willen weten of ik het nu bij het juiste eind heb? En wat gebeurt er dus als je negatief uitkomt, moet je dan wel betalen of valt het bedrag dan toch onder KOR

 

Berekening KOR:

 

[*]categorie 1a -/- categorie 5b = € 1.393,00 -/- € 2.199,00 = -/- € 806.

 

Hieruit blijkt dat de af te dragen BTW (voor de KOR dan!) negatief is en dat er dus geen KOR van toepassing is.

 

Nu naar jouw aangifte. Die heb je goed opgesteld. Dus af te dragen € 331,00. Dit komt omdat je 4b (de naar jou verlegde BTW) moet optellen bij 1a (de door jou geheven BTW).

 


Stel je voor dat 5b geen € 2.199,00 zou zijn geweest maar € 1.200,00. De berekening van de KOR wordt dan:

 

[*]categorie 1a -/- categorie 5b = € 1.393,00 -/- € 1.200,00 = € 193. De KOR bedraagt dus € 193,00 en die mag je in mindering brengen.

 

De aangifte wordt dan:

 

1a 6636 1393

 

4b 1137

 

5a 2530

5b vb 1200 incl vb van 4b

 

5c 1330 subtotaal

5d 193 vermindering KOR

 

5g 1137 te betalen OB

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.