• 0

Hulpmiddelen voor oudere en gehandicapten, hoe aan te bieden?

Ik ben nu een tijdje bezig met het opstarten van mijn (kleine) onderneming. Ik wil hulpmiddelen (voor ouderen en gehandicapten) laten maken en verkopen aan winkels en grote hulpmiddelencentra.

 

Nu twijfel ik over hoe ik mijn producten moet aanbieden.. 1 product per keer nemen en da daar reclame voor maken? Of wat langer geduld hebben en dan meerdere producten tegelijk aanbieden?

 

Van mij eerste product wordt nu een prototype gemaakt.

 

Ik hoop dat ik wat adviezen kan krijgen die mij aan het denken zetten.

 

Alvast vriendelijk bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste FZ,

 

De keuze of je eerst moet ontwikkelen of eerst moet verkopen wordt bepaald door je mogelijkheden en voorkeuren. Heb je veel geld en tijd, dan kan je eerst aan de slag om je heel goed voor te bereiden alles in orde te maken en dan potentiële distributeurs en partners te benaderen.

 

In de praktijk blijkt dat die aanpak veel geld kost en nauwelijks iets oplevert, maar dan heb je tenminste lekker kunnen knutselen.

 

Ik weet niet waar jouw kracht ligt. Ben je heel creatief, of juist heel technisch. Wat voor toegevoegde waarde hebben jouw producten, zowel voor de eindgebruikers als voor je distributeurs? Dat zijn vragen waar je een antwoord op moet hebben voor je een keuze kan maken hoe je de business wil structureren.

 

Ik heb goede ervaringen met jonge ondernemers die Harting Bank inschakelde om hen te helpen bij de ontwikkeling en de verkoop van hun product. Er wordt dan wel verwacht dat je ook gevoel ontwikkeld voor het belang van Harting Bank. Het is een zakelijke partij en geen liefdadigheidsorganisatie.

 

Als je echt iets nieuws aan het ontwikkelen bent, moet een ook een strategie ontwikkelen ter bescherming van je intellectuele eigendom.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Veel succes,

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Fail fast, succeed faster zou ik zeggen.

 

Begin met 1 model en breng dat op de markt. Ontwikkel het door en gebruik die kennis voor product 2.

De kans is aanwezig dat je lang wacht om 4 a 5 producten te hebben en dan veel tijd en geld kwijt bent. De kans is dan aanwezig dat de markt niet op je zit te wachten of dat je de producten moet aanpassen.

 

Als je met 1 product begint leer je dat allemaal en dan op kleine schaal. Die kennis gebruik je weer bij product 2.

 

Ik zou sowieso het laten testen door gebruikers. En ik neem aan dat er wel allerlei beurzen zijn voor dit soort producten. Neem een stand en presenteer je product!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.