• 0

KIA investering auto verdelen over meerdere jaren

Beste forum,

 

Ik ben voornemens om dit jaar een elektrische auto te gaan aanschaffen. Het investeringsbedrag overstijgt in dit geval het maximum om volledig gebruik te kunnen maken van de KIA. Voor een deel heb je dus geen recht op KIA.

Ik lees dat je investeringen in bedrijfsmiddelen mag verdelen over meerdere jaren door in het 1e jaar een aanbetaling te doen en in het 2e jaar de rest van de betaling. Hierdoor zou je de KIA verdelen over 2 jaar (dit geldt dan ook voor de MIA).

 

Kan dit ook met een investering in een elektrische auto, met koop dit jaar en in gebruik name volgend jaar?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Ik zou denken dat de investering als 1 geheel wordt gezien en niet gesplitst kan worden over 2 jaren maar dat weet ik niet zeker.

Edit: kan wel art 3.44 wet IB 2001: indien bij het einde van het kalenderjaar het bedrijfsmiddel nog niet in gebruik is genomen en de investeringsaftrek zou uitgaan boven wat bij het einde van dat kalenderjaar ter zake van de investering is betaald, wordt in afwijking van de art 3.41, 3.42, 3.42a een bedrag gelijk aan de betaling in aanmerking genomen en wordt het meerder in aanmerking genomen in de volgende kalenderjaren en wel voorzover betalingen plaatsvinden, maar niet later dan in het kalenderjaar waarin het bedrijfsmiddel in gebruik wordt genomen.

Aandachtspunt: lijkt me dan wel dat de auto pas in het nieuwe jaar op kenteken gezet kan worden,

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.