• 0

Distributeurs in China

Beste allemaal,

 

Wij produceren en verkopen professionele simulator hardware over de hele wereld zonder hier ooit promotie of acquisitie voor gedaan te hebben. Wij hebben na uitgebreid onderzoek geconcludeerd dat China een enorm potentieel voor onze producten heeft en dat wij graag actiever deze markt willen bespelen en onze omzet willen verhogen.

 

Gezien het feit dat we weinig kennis van de markt, cultuur en taal hebben lijkt ons het opzetten van een WFOE of een Representative office nog geen goed idee. Omdat we onze producten vooralsnog alleen in China willen verkopen, lijkt ons het inzetten van distributeurs een stap in de goede richting.

 

Hoewel we nog ons nog in de oriëntatiefase bevinden, zijn we op de hoogte van de opties van AgenschapNL, NBSO’s of het bezoeken van vakbeurzen. Zijn er mensen/bedrijven die hetzelfde proces hebben doorlopen en nog goede tips hebben? Heeft de marktscan van AgenschapNL jullie het gewenste resultaat opgeleverd? Welke andere mogelijkheden hebben we nog meer om in contact te komen met betrouwbare Chinese distribiteurs?

 

Alle informatie is welkom. Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joost,

 

Goed initiatief, maar bereid je goed voor.

Zelf heb ik 7 jaar (2005 - 2012) gewoond en gewerkt in en met Chinezen en als spin of mijn eigen bedrijf gestart in 2007: Chinese bedrijven helpen om zaken te doen met westerse wereld en anders om.

 

Ja, er zijn vele tips en hints, maar dat kun je niet zo even vertellen. Het gaat erom dat je begrijp hoe de Chinese werk en denk wijze is. Ik adviseer je om je eerst hierin te verdiepen en kan daar veel over vertellen en doe dat ook graag via een seminar dat ik geef. Belangrijk is dat je de Chinese cultuur begrijpt, inclusief het zakelijke deel.

Een WFOE, Representative office of andere opties is afhankelijk van wat je uiteindelijk wil en, kijkend naar je product, hoe ga je om met je IP?

 

Zelf ga ik in januari 2014 weer naar China.

 

Laat maar weten hoe ik je kan helpen.

 

Mod edit: beste heer Frequin: welkom op HL. Ik heb uw bijlage verwijderd omdat deze tegen de regels van HL ingaat, zelfpromotie acquisitie en verwijzing naar eigen sites. Zie ook onze huisregels.

Vincent Frequin

vincent@buvias.com

www.buvias.com/nl/

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost, ik woon in China sinds 2006.

 

Misschien overbodige info, maar als je op een ander gaat vertrouwen dat die het beste met je voor heeft gaat het meestal (op langere termijn) mis.

 

Voordat je ook maar iemand zou moeten willen spreken is het zaak je hele plan, voorwaarden en visie uitgewerkt te hebben zodat er geen speld meer is tussen te krijgen.

 

Hardware? Dan zou ik enkel met echt professionele partijen gaan praten, diegenen die ook echt de boete clausules gaan betalen voor kopieren of andere grijze handelswegen.

 

Ander advise is om er gewoon de tijd voor te nemen en eerst goed denken alvorens te doen maar dat geldt dan ook weer voor alles in het leven.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Ik zit momenteel in het traject van AgenschapNL die de zakenpartnerscan voor ons uitvoeren. De ambassade in Beijing en het NBSO Nanjing hebben laten weten potentie in hun regio te zien en zijn opzoek naar geschikte zakenpartners.

 

In 2007 heb ik voor 6 maanden in China gewoond, echter heb ik weinig kennis van de Chinese zakencultuur. Om hier toch wat bekender mee te worden heb ik met verschillende bedrijven gesproken die ook actief in China zijn, ook heb ik afgelopen donderdag een aantal seminars gevolgd van het nationaal export event in Rotterdam. Daarnaast is er natuurlijk veel informatie te vinden op het internet.

 

Wij maken erg mooie producten en de potentie op de Chinese markt is hiervoor erg groot. Ik verwacht dan ook dat de zakenpartnerscan een aantal solide zakenpartners zal opleveren. Wat er verwacht wordt van deze partners;

 

- Kapitaal krachtig

- Connecties in de luchtvaart

- Goede sales infrastructuur

- Technische kennis

- Betrouwbaar

 

Na het ontvangen van zakenpartnerscan laten wij nog een backgroundcheck uitvoeren door de NBSO en de ambassade. Hieruit moet blijken of deze überhaupt wel ingeschreven staat en sinds wanneer, zo krijgen we toch een iets duidelijker beeld van hun staat van dienst. Begin maart staat er een reis naar China op de planning waar mogelijke partners en grote klanten bezocht gaan worden.

 

Betreft het kopiëren van onze producten; onze producten zijn eigenlijk al een afgeleide van het origineel. Daarnaast is het ontwerpen en produceren van een simulator een vrij kostbaar traject wat resulteert in een vrij hoge ' entry barrier'.

 

Nog een vraag aan jullie; wat zijn over het algemeen wensen van Chinese zakenpartners?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Je vraag "wat zijn over het algemeen wensen van Chinese zakenpartners?" is te algemeen, zeker kijkend naar de informatie die je geeft over wat voor soort product je het hebt.

 

En verslik je niet met je visie "Daarnaast is het ontwerpen en produceren van een simulator een vrij kostbaar traject wat resulteert in een vrij hoge ' entry barrier'. ": dan ken je de Chinese werkwijze niet.

 

Advies geven kan, maar moet dan meer concretere info hebben. Misschien kun je eens kijken op mijn website.

 

Gr Vincent

 

 

Vincent Frequin

vincent@buvias.com

www.buvias.com/nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.