joostm84

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

joostm84's trofeeën

  1. Beste BJM, Ik heb in eerste instantie de KVK inderdaad verkeerd begrepen. Een goede productieomschrijving moet voldoende zijn. Ook ik ben van mening dat een EUR1 Certificaat niet persé nodig is voor onze producten naar Jordanië. Hoewel, mijn klant houd voet bij stuk dat hij hoge invoerrechten moet betalen zonder. Hij zal dus ook niet op koop overgaan zonder het EUR1 certificaat.
  2. Dag Maarten, Ik was op de hoogte van de omschrijving van het productieproces. Verder heb je gelijk dat ik niet volledig begrijp hoe de vork in de steel zit. Daarom ook mijn vraag op higherlevel. Misschien dat jij me kunt uitleggen hoe het wel moet?
  3. Beste allemaal, Ik ben met een geïnteresseerde klant bezig uit Jordanië die voor het invoeren van ons product (flight simulator) een Euro 1certificaat nodig heeft. Ik heb al informatie ingewonnen bij de KVK via de website, telefoon en email. Toch zijn er nog een aantal onduidelijkheden betreffende het proces. Ons product wordt geheel in Nederland ontwikkeld / designed door onze industriële tekenaar, elektro-CAD tekenaars en software engineers. Het productieproces besteden wij veel uit aan Nederlandse bedrijven, voor het snijden en bewerken van aluminium / stalen onderdelen, bedrijven die voor ons de printplaten (controller boards) produceren en bedrijven die plastic onderdelen spuiten vanuit ABS. Daarnaast komen veel elektronische onderdelen zoals weerstanden, chips etc. van de elektro groothandel. De product code van flight simulators is; 880521: Equipment for flight and training on the ground Als ik de KVK mag geloven moet ik kunnen aantonen met behulp van een productie verklaring dat alle onderdelen die een andere post hebben dan 885021 een EU oorsprong hebben m.b.v. leveranciersverklaring 1207/01. Tot in hoeverre gaat de oorsprong van het eindproduct? Ik weet namelijk niet waar onze leveranciers hun grondstoffen vandaan halen. (aluminium, staal & ABS) Moeten zij dan ook weer een leveranciersverklaring bemachtigen van hun leveranciers? Veel van onze controller boards zijn voorzien van componenten uit Azie. Zal dit problemen opleveren met het verkrijgen van een Euro 1 certificaat? Ik heb onze metaal bewerker al een leveranciersverklaring gestuurd, maar heeft al aangegeven niet bekend te zijn met dit formulier. Ik verwacht eigenlijk dat veel van onze andere leveranciers dezelfde positie innemen. Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het verkrijgen van een dergelijk certificaat voor een complex product als het onze? Graag zou ik in contact komen. Alvast bedankt. Joost
  4. Bedankt voor de reacties. Ik zit momenteel in het traject van AgenschapNL die de zakenpartnerscan voor ons uitvoeren. De ambassade in Beijing en het NBSO Nanjing hebben laten weten potentie in hun regio te zien en zijn opzoek naar geschikte zakenpartners. In 2007 heb ik voor 6 maanden in China gewoond, echter heb ik weinig kennis van de Chinese zakencultuur. Om hier toch wat bekender mee te worden heb ik met verschillende bedrijven gesproken die ook actief in China zijn, ook heb ik afgelopen donderdag een aantal seminars gevolgd van het nationaal export event in Rotterdam. Daarnaast is er natuurlijk veel informatie te vinden op het internet. Wij maken erg mooie producten en de potentie op de Chinese markt is hiervoor erg groot. Ik verwacht dan ook dat de zakenpartnerscan een aantal solide zakenpartners zal opleveren. Wat er verwacht wordt van deze partners; - Kapitaal krachtig - Connecties in de luchtvaart - Goede sales infrastructuur - Technische kennis - Betrouwbaar Na het ontvangen van zakenpartnerscan laten wij nog een backgroundcheck uitvoeren door de NBSO en de ambassade. Hieruit moet blijken of deze überhaupt wel ingeschreven staat en sinds wanneer, zo krijgen we toch een iets duidelijker beeld van hun staat van dienst. Begin maart staat er een reis naar China op de planning waar mogelijke partners en grote klanten bezocht gaan worden. Betreft het kopiëren van onze producten; onze producten zijn eigenlijk al een afgeleide van het origineel. Daarnaast is het ontwerpen en produceren van een simulator een vrij kostbaar traject wat resulteert in een vrij hoge ' entry barrier'. Nog een vraag aan jullie; wat zijn over het algemeen wensen van Chinese zakenpartners?
  5. Beste allemaal, Wij produceren en verkopen professionele simulator hardware over de hele wereld zonder hier ooit promotie of acquisitie voor gedaan te hebben. Wij hebben na uitgebreid onderzoek geconcludeerd dat China een enorm potentieel voor onze producten heeft en dat wij graag actiever deze markt willen bespelen en onze omzet willen verhogen. Gezien het feit dat we weinig kennis van de markt, cultuur en taal hebben lijkt ons het opzetten van een WFOE of een Representative office nog geen goed idee. Omdat we onze producten vooralsnog alleen in China willen verkopen, lijkt ons het inzetten van distributeurs een stap in de goede richting. Hoewel we nog ons nog in de oriëntatiefase bevinden, zijn we op de hoogte van de opties van AgenschapNL, NBSO’s of het bezoeken van vakbeurzen. Zijn er mensen/bedrijven die hetzelfde proces hebben doorlopen en nog goede tips hebben? Heeft de marktscan van AgenschapNL jullie het gewenste resultaat opgeleverd? Welke andere mogelijkheden hebben we nog meer om in contact te komen met betrouwbare Chinese distribiteurs? Alle informatie is welkom. Alvast bedankt!
  6. Hallo allemaal, Sinds enige tijd ben ik erg geïnteresseerd in de internationale handel, met name in de inkoop van producten vanuit China. Ik heb nog helemaal geen ervaring met import/export en ik ben ook niet van plan het onderstaande product daadwerkelijk in te kopen, maar wil graag inzicht krijgen in het handelsproces. Als fictief product heb ik gekozen voor kleine RC helikopters inclusief afstandsbediening. Met wat google werk ben ik op de volgende site terecht gekomen (www.megafung.com) en hier een prijsopgave gevraagd van het product 9809. Na wat heen en weer mailen ben ik achter onderstaande informatie gekomen. Prijs per stuk bij afname van 200 stuks: ($12,- / 1,3647) = €8,79,- *1 Shipping costs CNF*2 to Rotterdam: ($400,- / 1,3647) = €239,- Overige informatie: Invoerrechten Taric code (9503 0075): 4,7% Binnenlands transport, R’dam tot opslag *3: €100,- (schatting) Verkoopprijs excl. BTW: €21,- Verkoopprijs incl. BTW: €24,- Met bovenstaande informatie heb ik een directe kostprijs berekening kunnen uitvoeren die er als volgt uitziet; Directe kostprijs berekening Aankoop 200 RC helicopters: €1.758,00 Kosten zeetransport: €239,00 Inklaringskosten douanea €93,86 Kosten binnenlands transport: €150,00 Inkoopwaarde: €2.240,86 Inkoopwaarde per stuk: €11,20 Verkoopprijs excl btw: €21,00 Verkoopprijs incl btw: €24,99 Brutowinstmarge per product €9,80 Brutowinst 200 stuks €1.959,14 Ik ben mij ervan bewust dat ik er nog meer kosten gemaakt moeten worden om tot een integrale kostprijs te komen zoals opstartkosten, website, opslag etc. Dit heb ik echter nog niet berekend omdat ik mij op het moment geheel wil focussen op het handelsproces. *1) De prijs van €8,79 die ik heb gekregen van de leverancier, is dit inclusief het BTW tarief van 17% die door China wordt gehanteerd? Zoja, mag ik deze aftrekken van de 19% btw dat in Nederland wordt gehanteerd, of gaat dat anders in z’n werk? *2) Op google kan ik niet heel veel informatie vinden over CNF delivery terms, de leverancier heeft mij verteld dat CNF delivery terms hetzelfde zijn als CFR. Kunnen jullie dit voor mij bevestigen? *3) Maar als ik alles goed begrepen heb komen na betaling mijn spullen aan in de haven van Rotterdam. Hoe gaat het vanaf hier in z’n werk? Moet ik zelf een transporteur regelen, bijvoorbeeld TNT die de spullen bij mij af komt leveren? Hoe en aan wie moet ik de invoerrechten betalen? Ik zou graag van u willen weten of ik aardig in de goede richting zit, of dat ik de plank volledig mis sla. In ieder geval hoop dat ik wat antwoorden kan vinden via dit forum op mijn vragen. Ik waardeer elke reactie en sta open voor kritiek. Tips zijn ook van harte welkom. Verder heb ik nog wat algemene vragen aan de ervaren handelaren op dit forum die uit het niets zijn begonnen met het importeren van producten. - Wat heeft u bewogen om handel te gaan drijven met het buitenland? - Wat was uw eerste product dat u heeft geïmporteerd? - Wat waren grofweg de opstart kosten? - Was uw eerste deal winstgevend? - Heeft u tips voor beginnende importeurs? Met vriendelijke groet, Joost.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.