• 0

Nieuwsbrief van een consultant/interimmer op innovatie en marketing gebied

Omschrijving van je concept:

Na jaren bezig te zijn geweest als consultant/interimmer rond innovatie en marketing heb ik eindelijk besloten een keer een nieuwsbrief te maken.

Maar dat is geen sinecure, zoals iedereen weet die daar wel eens mee bezig is geweest.

Wat erin, wat niet erin? Op welke doelgroep richt je je? Alleen de bestaande klanten of ook nieuwe contacten?

Hoe vaak versturen? Alleen per mail of ook per post?

Hoe zorg je dat de inhoud relevant en interessant is?

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De nieuwsbrief is opgesteld uit stukjes die ik zelf geschreven of met klanten heb geschreven en geredigeerd.

Er is een dame die op spelfouten en grammatica fouten heeft gelet. Hoewel ik er zelf toch nog een paar heb ontdekt toen

hij eenmaal gedrukt was:)

Ik heb op klad in potlood een opzet voor het ontwerp van de nieuwsbrief gemaakt, die is door de DTP-er van mijn drukker

uitgewerkt in een grafisch ontwerp.

Ik heb de gedrukte nieuwsbrief per post gestuurd naar 170 bestaande relaties: klanten, oude klanten, partners en leveranciers. En naar 30 bekende prospects (al eens eerder gesproken of mee gemaild)

Daarnaast heb ik de nieuwsbrief als PDF link naar 500 overige relaties op Linkedin gestuurd en zo'n 200 mail adressen van overige relaties niet op Linkedin. Daarnaast heb ik de Link getweet.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Hoe kan je in een situatie dat mensen worden overspoeld met nieuwsbrieven en blogs toch iets interessant neerzetten?

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik geloof niet dat dit heel anders is dan andere nieuwsbrieven maar dat vind ik lastig om objectief te beoordelen.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Wat zouden jullie interessant vinden om meer over te horen in de volgende nieuwsbrief?

2. Welke zaken zouden jullie in de volgende nieuwsbrief willen weglaten?

3. Welke zaken zouden jullie in de volgende nieuwsbrief juist toevoegen?

4. Zou je de nieuwsbrief alleen per mail willen ontvangen of ook per post?

5. Frequentie Nieuwsbrief. Ik ben van plan de nieuwsbrief 1 keer per jaar uit te brengen. Bij meer denk ik dat er interesse moeheid optreedt bij mijn bestaande relaties. Wat denken jullie hiervan? Ik merk bij me zelf dat ik nieuwsbrieven die ik ik te vaak krijg snel delete of me afmeld.

6. Bloggen? Ik ben zelf niet zo'n blogger, lees ze zelf zelden. Wat vinden jullie? Zou het interessant zijn als ik elke 2 a 3 maanden eens een blog artikel zou schrijven? Vraag me af of mensen er op zitten te wachten? Het voordeel lijkt me dat ik dan voor de nieuwsbrief de interessantste blog artikelen kan opnemen. Het nadeel lijkt me dat je me regelmaat wel wat interessants te vertellen moet hebben :)

Novi_Vendi_Nieuwsbrief_sept_2013.pdf

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar