• 0

Kantoor verhuizen; opzeggen en wanneer nieuw contract tekenen?

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe locatie. We huren nu een pand alleen we gebruiken maar 2/5 dus dat is een beetje zonde. We kunnen het contract opzeggen met 6 mnd zover ik weet aangezien de 5+5 verlopen zijn en er daarna niks is geregeld. In de omgeving zijn er enkele panden die geschikt zijn maar hoe moet ik alles afhandelen? Eerst opzeggen en dan na 3mnd (bij 6 mnd opzeggen) maar hopen dat de andere panden nog te huur staan. Helaas zijn we niet in staat om 2 dubbele huur te betalen, wellicht een maand. Ik verwacht het eerste jaar op dezelfde kosten uit te komen door verhuizing en inrichting en een maand dubbele lasten. Hoe zou je dit het best kunnen regelen?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Goede morgen, welkom op HigherLevel!

Ik lees dat je er van uitgaat dat je nu een opzegtermijn hebt van zes maanden, maar eigenlijk weet je dat niet zeker. Ik zou je verhuurder even benaderen om uit te vogelen of hij dat ook zo ziet. Ziet hij dat anders, benader dan een jurist om te kijken wie van jullie twee gelijk heeft.

Daarnaast zou ik gewoon informeren bij de verhuurder van een pand waar je in geinteresseerd bent, bijvoorbeeld met de vraag of het mogelijk is om een contract te tekenen dat ingaat per 1-7-2014. Ik heb gehoord dat de verhuur van bedrijfsonroerend goed een klein beetje in een dalletje zit, dus het lijkt me dat er wel wat flexibiliteit te onderhandelen valt. Als je dan toch aan het onderhandelen slaat, denk dan heel goed na voor welke termijn je je contract wil afsluiten. Vijf jaar lijkt mij persoonlijk wat lang.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

• 0

Bedankt marcel_S, met betrekking tot de opzegging, staat er in het contract 6 maanden. Ja met nieuwe pand er is nu in de buurt voldoende aanbod, maar de markt is zo slecht dat ik de huurprijs, huurtermijn, betaaltermijn, ingangsdatum naar mijn hand kan zetten? En wordt er maar zo weinig verhuisd, want online kan ik ook niet 1,2,3 wat tips vinden.

• 0

Ik denk dat er een hoop mogelijk is, maar ik zou ook overwegen om je hierin door een professional bij te laten staan. Probeer je even voor te stellen wat je het liefste zou willen. Ik kan me voorstellen dat dat iets is als

- werken van het nieuwe pand per 1 juli

- huur betalen aan de nieuwe verhuurder per 1 juli

- vanaf half mei verbouwen in nieuwe pand, vanaf half juni verhuizen

- huur opzeggen in oude pand zodat de laatste huurperiode 30 juni eindigt

- oude verhuurder maakt borgsom over naar nieuwe huurder zodat je die niet hoeft voor te financiere

- eerste huurperiode 18 maanden, daarna opzegtermijn 6 maanden

Ik weet het ook niet hoor, ik gooi maar even een balletje op.

Vraag je eens af wat het je waard is als een professionele partij (nee ik zit niet voor mezelf reclame te maken want ik kan zoiets helemaal niet) dit voor je kan uitonderhandelen. Of probeer het zelf uit te onderhandelen met je nieuwe verhuurder, dat kan natuurlijk ook.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar