• 0

bbz en belastingdienst

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geeft de belastingdienst uitstel openbare verkoop als je een bbz aanvraag hebt gedaan? En zo ja, hoelang?

 

Soms. Dat hangt echt van zoveel factoren af. Bij goede onderbouwingen zijn er zeker opties. En dan is het uitstel vaak voor de duur de bbz aanvraag.

 

Een simpel briefje met verzoek tot uitstel omdat je bbz hebt aangevraagd gaat niet lukken,dat zou wel heel makkelijk zijn voor iedereen om dat te gaan gebruiken als uitstelmogelijkheid.

 

danny

Link naar reactie
  • 0

Belastingdeurwaarder gewoon ven bellen. Juist met hun kan je meestal goed afspraken maken.

Kans dat ze daarop willen wachten is zeer groot als je in gesprek gaat.

Ik had ten tijde van mijn bbz aanvraag ook problemen met belastingdienst. Kreeg echter ook nog geld van hun (meer als zij van mij kregen). Voordat bij belasting deurwaarder lag lukte het totaal niet om afspraken te maken.

Deurwaarder was echter zeer begripvol en wilde wel wachten op bbz resultaat of dat ik geld van belastingdienst kwam. Heeft zelfs intern ervoor gezorgd dat uitbetaling (met verrekening van openstaande) versneld werd.

Mijn ervaringen met belasting deurwaarder zijn dus positief.

Link naar reactie
  • 0

kan iemand aangeven welke factoren Danny bedoeld? En een goede onderbouwing?

Ben bezig met een doorstartplan.

zal heel erg afhangen waarschijnlijk van wat voor soort belastingschuld, hoe verwijtbaar je daarin bent (als komt uit b.v. fraude zullen ze minder snel mee willen werken), hoe contact met jou zover is en hoe ze de kansen van jou/je bedrijf inschatten.

En als de goederen waarop beslag gelegd niet zeer veel op zullen leveren naar hun schatting bij openbare verkoop zullen ze ook wel weer eerder willen meewerken.

Maar gewoon even bellen, situatie uitleggen en vragen of ze daaraan willen meewerken en wat je eventueel nog meer kan doen om hun tegemoet te komen zodat ze willen meewerken.

 

Ze hebben nu (tot bepaalde hoogte) zekerheden met het beslag op je goederen maar als ze niet hoeven te verkopen doen ze dat liever niet (kost hun (jou uiteindelijk dus ook) ook weer extra geld, moeite enz.

Gelijk evn bellen, uitleggen en informeren naar mogelijkheden. Hoor je eventueel vanzelf als ze extra zekerheden willen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe ver je al in problemen zit met de belastingbetaling. Ik weet ook niet over welk soort belastingen het gaat. Maar 1 ding is zeker. Laat je niks van je horen, dan gaat de inningsprocedure gewoon verder en uiteindelijk wordt alles geveild, terwijl je nog steeds een schuld overhoudt.

 

Een verzoek is altijd mogelijk, ook als er geen beroep of bezwaar meer mogelijk is.

Bellen kan, maar ik zou er zeker ook een briefje over sturen. Leg goed uit, waarom je nu niet kan betalen en straks wel.

Dan heb je tenminste een kans dat de belastingdienst liever strakks alles met rente krijgt betaald, dan dat ze nu een omslachtige procedure in gang moet zetten om maar een deel binnen te halen.

 

Een oninbare belastingschuld blijft overigens altijd een schuld. Die wordt dan op een later tijdstip, met rente toch nog geïnd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.