Ik werk samen met een andere onderneming in de EU. UIt hun naam heb ik op een beurs producten verkocht naast mijn eigen producten. De kosten van de beurs worden gedeeld. De beurs vond plaats in een ander EU land als dat onze beiden ondernemingen gevestigd zijn.
Nu wil ik het bedrijf het resultaat overmaken (opbrengst - kosten) maar heb moeite van de juiste bedragen omdat de beurs in het buitenland plaats vond krijg ik van de organiserende ondernemer rekeningen met 0% BTW. De verkoop van onze produkten was met inbegrip van 21% nederlandse BTW. De producten die voor het andere bedrijf zijn verkocht behoren tot 20% BTW.
Zelf krijg ik provisie over de voor hun verkochte producten van 30%.
Mijn vraag is hoe ik nu een juiste berekening maak rekening houdend met de diverse BTW rekeningen.
Ben heel benieuwd naar jullie reactie, bij voorbaat hartelijk dank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FrankyB
FrankyB
Beste allen,
Ik werk samen met een andere onderneming in de EU. UIt hun naam heb ik op een beurs producten verkocht naast mijn eigen producten. De kosten van de beurs worden gedeeld. De beurs vond plaats in een ander EU land als dat onze beiden ondernemingen gevestigd zijn.
Nu wil ik het bedrijf het resultaat overmaken (opbrengst - kosten) maar heb moeite van de juiste bedragen omdat de beurs in het buitenland plaats vond krijg ik van de organiserende ondernemer rekeningen met 0% BTW. De verkoop van onze produkten was met inbegrip van 21% nederlandse BTW. De producten die voor het andere bedrijf zijn verkocht behoren tot 20% BTW.
Zelf krijg ik provisie over de voor hun verkochte producten van 30%.
Mijn vraag is hoe ik nu een juiste berekening maak rekening houdend met de diverse BTW rekeningen.
Ben heel benieuwd naar jullie reactie, bij voorbaat hartelijk dank.
Frank
Mala Spirit Sacred Jewelry
www.malaspirit.nl - info@malaspirit.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43210-nota-aan-eu-onderneming-rekening-houdend-met-diverse-btw-percentages/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag