• 0

Nota aan EU onderneming rekening houdend met diverse BTW percentages

Beste allen,

Ik werk samen met een andere onderneming in de EU. UIt hun naam heb ik op een beurs producten verkocht naast mijn eigen producten. De kosten van de beurs worden gedeeld. De beurs vond plaats in een ander EU land als dat onze beiden ondernemingen gevestigd zijn.

Nu wil ik het bedrijf het resultaat overmaken (opbrengst - kosten) maar heb moeite van de juiste bedragen omdat de beurs in het buitenland plaats vond krijg ik van de organiserende ondernemer rekeningen met 0% BTW. De verkoop van onze produkten was met inbegrip van 21% nederlandse BTW. De producten die voor het andere bedrijf zijn verkocht behoren tot 20% BTW.

Zelf krijg ik provisie over de voor hun verkochte producten van 30%.

Mijn vraag is hoe ik nu een juiste berekening maak rekening houdend met de diverse BTW rekeningen.

Ben heel benieuwd naar jullie reactie, bij voorbaat hartelijk dank.

Frank

Mala Spirit Sacred Jewelry

www.malaspirit.nl - info@malaspirit.nl

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Het ging om B2C verkopen, neem ik aan (dus geen beurshandel met andere ondernemers):

Als je onder het drempelbedrag voor desbetreffend land blijft (en dat zal toch wel?), dan neem je inderdaad gewoon je eigen verkoop mee in je administratie met NL BTW (21%). De verkopen van dat andere bedrijf is 'hun pakkie aan' (als jij het geld op de beurs contant hebt ontvangen, dan maak je dat gewoon aan hen over - minus je provisie dan, lijkt mij).

En vervolgens breng jij je provisie in rekening, waarbij je de BTW aan de afnemer verlegt.

(De provisie bereken je (uiteraard) over de omzet exclusief BTW van je afnemer.)

• 0

Dank je Peter,

Ja helaas is het me die dag niet gelukt boven het drempel bedrag uit te komen ;)

Maar hoe om te gaan met de kosten die ik met de buitenlandse onderneming deel waarin kosten zitten met 0% en 21% BTW ?

Hoor graag.

Mala Spirit Sacred Jewelry

www.malaspirit.nl - info@malaspirit.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar