• 0

Inboeken betalingen via paypal

Ik heb een vraag over hoe jullie de betalingen via paypal inboeken.

 

Voorbeeld 1: Ik maak geld over van mijn zakelijke rekening naar mijn paypal rekening.

Inboekmethode: ik boek deze transactie enkel in op mijn bankboek omdat ik dit geld nog niet heb uitgegeven.

 

Voorbeeld 2: Ik doe een betaling via paypal vanaf mijn paypal rekening.

Inboekmethode: ik boek deze transactie enkel in bij het uitgavenboek en niet bij het bankboek.

 

Is deze methode juist? en dient er een aparte paypal boekhouding te worden bijgehouden?

En zijn er nog extra maatregelen welke ik moet treffen mbt betalen via paypal en boekhouding?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan voor je PayPal rekening een soort van kas-/bankboek toevoegen en bijhouden in je boekhouding. Stortingen/opnamen zijn dan kruisposten. Een betaling/ontvangst gaat dan verder hetzelfde als bij je gewone rekening, tenzij je ook nog iets met valutaverschillen wil doen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, met die redenatie kun je ook je internetbankieren als bankboek bestempelen. Wie garandeert dat de PayPal historie altijd volledig behouden blijft en jij er altijd bij kunt? Je hebt in ieder geval je te houden aan de wettelijke bewaartermijn.

 

Zelf hou ik liever zelf m'n data in eigen beheer en importeer/kopieer ik alle afschriften naar m'n boekhouding. PayPal had ik ooit zakelijk in m'n boeken staan, maar met het afnemen van de betreffende zakelijke activiteiten vallen de incidentele PayPal uitgaven bij mij nu onder privé.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.