Ivo * Geplaatst: 1 november 2013 Ivo * 7 0 Geplaatst: 1 november 2013 In dit document las ik de volgende passage. Voornemen tot verhuur van de eigen woning Bent u van plan uw eigen woning te gaan verhuren? Als de hypothecaire lening op 31 december 2013 wordt gezien als eigenwoningschuld en u de woning pas na 1 januari 2014 gaat verhuren, kunt u een eventuele box 3-heffing over de woning in 2014 voorkomen. Dat geldt niet alleen voor reguliere verhuursituaties, maar ook voor de ter verkoop staande woning die u tijdelijk verhuurt. Weet iemand hier meer over wat dan precies de gevolgen zijn? Betekent het dat de woning voor het gehele jaar in BOX 1 valt? Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 1 november 2013 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 1 november 2013 Het (ver)huren ban privépanden valt helaas buiten de scope van dit forum Ivo, omdat het weinig met innovatie en/of innovatief ondernemerschap te maken heeft. Ik hoop dat je een andere plek heb om antwoorden op je vragen te krijgen. Link naar reactie
Ivo *
Ivo *
In dit document las ik de volgende passage.
Voornemen tot verhuur van de eigen woning
Bent u van plan uw eigen woning te gaan verhuren?
Als de hypothecaire lening op 31 december 2013 wordt
gezien als eigenwoningschuld en u de woning pas na
1 januari 2014 gaat verhuren, kunt u een eventuele
box 3-heffing over de woning in 2014 voorkomen. Dat
geldt niet alleen voor reguliere verhuursituaties, maar
ook voor de ter verkoop staande woning die u tijdelijk
verhuurt.
Weet iemand hier meer over wat dan precies de gevolgen zijn? Betekent het dat de woning voor het gehele jaar in BOX 1 valt?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag