Ivo *

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Ivo *'s trofeeën

  1. Ik heb momenteel een overeenkomst waar een concurrentiebeding is opgenomen. De afkoopsom is o.a. daarvoor en voor het feit dat ik zelf, vanuit mijn eigen beperkte netwerk, nooit bij deze klant terecht was gekomen. Is deze afkoopsom als Goodwill te activeren en af te schrijven?
  2. Hoi, Momenteel werk ik via een opdrachtgever bij een onderneming en deze onderneming heeft te kennen gegeven dat ze ook met mij direct in zee willen gaan en dat dus mijn huidge opdrachtgever die mij heeft gedetacheerd er tussen uit gaat. Nu heb ik dit al met mijn opdrachtgever besproken en zij staan welwillend daar tegen over, echter dient er dan wel een afkoopsom te worden betaald. Nu zijn er meerdere methodes om tot dat deze prijs te komen, maar heeft iemand ervaring met zo'n kwestie. Tweede vraag is, stel dat we er uit komen en een afkoopsom hebben bepaald, kan ik deze opvoeren als Goodwill in mijn administratie en afschrijven (in tien jaar volgens mij)? Ik hoor graag van jullie?
  3. In dit document las ik de volgende passage. Voornemen tot verhuur van de eigen woning Bent u van plan uw eigen woning te gaan verhuren? Als de hypothecaire lening op 31 december 2013 wordt gezien als eigenwoningschuld en u de woning pas na 1 januari 2014 gaat verhuren, kunt u een eventuele box 3-heffing over de woning in 2014 voorkomen. Dat geldt niet alleen voor reguliere verhuursituaties, maar ook voor de ter verkoop staande woning die u tijdelijk verhuurt. Weet iemand hier meer over wat dan precies de gevolgen zijn? Betekent het dat de woning voor het gehele jaar in BOX 1 valt?
  4. Ik heb de volgende situatie: De onderneming van een client (eenmanszaak) groeit, zodoende kan hij een extra handje goed gebruiken voor drie dagen in de week. Tevens krijgt de client een opdracht aangeboden voor twee dagen in de week. Kan hij nu de extra kracht via payroll voor vijf dagen laten werken, waarbij die twee dagen bij de nieuwe opdract werkt en drie dagen voor de ondernemer diverse werkzaamheden? Wat zijn de eventuele gevolgen van deze constructie? En/of is er een andere oplossing?
  5. Nog een vraagje over zakenreis naar het butenland. Als ik de hotelkosten in het buitenland zelf heb betaald en deze doorfactureer aan de client, dient er over deze doorbelaste kosten geen BTW te worden berekend/gefactureerd?
  6. Ok, helaas. Op welke manier kan het dan wel worden vrijgemaakt? Stel dat ik nooit meer voor een werkgever zou werken, dan zal het tot in de eeuwigheid blijven staan. ???
  7. Ik heb bij mijn vorige werkgevers een levensloopregeling-tegoed opgebouwd. Nu ben ik als zelfstandige begonnen. Is er een fiscaal gunstige manier om dit geldbedrag vrij te laten vallen en/of wat zijn andere mogelijkheden? Bij voorbaat dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.