• 0

verdeling binnen VOF

Hallo, de situatie is dat ik met een partner een VOF heb die we begonnen zijn op 50/50 basis inbreng van het kapitaal, met dien verstande dat de winstverdeling 90/10 is op basis van gemaakte uren.(mijn).

Nu weet ik niet zo goed dat als ik geld onttrek hoe dit werkt tot betrekking van de winst enz/ (vorig jaar maar 3000,- voor 9 mnd werk) winst was 18000.

Maar nu de daadwerkelijke vraag, we willen investeren 10k, vanuit de VOF....hoe wordt de verdeling nu dan? Ik heb er voor 90% voor gezorgd dat het geld er is.....wordt mijn aandeel in het bedrijf hierdoor nou groter...en de zijne kleiner????

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ai!

Je probeert dit toch niet zelf allemaal op een rij te krijgen, hoop ik.

Want met deze afspraken:

“Eerst 50/50 inleggen”

en dan:

“Ik 90% van de winst / hij 10%”

dan gaat het snel fout…

 

Kennelijk heb jij op dit moment (of liever gezegd: op 1 januari van dit jaar en dat is intussen weer bijna één jaar geleden...) een aandeel in de VOF van 13.200,- plus jouw initiële inleg van X euro.

En je vennoot een aandeel van 1.800,- plus dezelfde inleg minus zijn opnamen (misschien waren die ook 3.000,- maar misschien waren zij ook meer of minder).

 

Nou, dan over je vraag:

Als de VOF met “VOF-geld” gaat investeren, dan verandert hier natuurlijk niets in.

Behalve dat de VOF minder (contant) geld heeft en in plaats daarvan een investering (die dan hopelijk ook 10.000,- waard is!).

 

Maar als een van de vennoten geld in de VOF gaat stoppen voor de investering, dan verandert natuurlijk wel het kapitaal in de VOF van de bewuste vennoot.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.