• 0

BBZ krediet en WSNP ?

Reeds jaren volg ik higherlevel en zodoende altijd een goed inzicht in bepaalde zaken.

 

Nu heb ik zelf een probleem, dat ik wil voorleggen.

 

Twee jaar geleden heb ik een BBZ-lening aangevraagd en gekregen.

Ik had deze lening nodig om dringende openstaande vorderingen te betalen.

Doch door de onverwachte zeer hoge accountantskosten, die gemaakt moesten worden om het BBZ-krediet te "bemachtigen", bleef er te weinig over om al die schulden af te lossen.

Nu na twee jaar lopen de kosten op en kom ik in de moeilijkheid om alles te betalen en zelfs de aflossingen van het BBZ-krediet komen in gevaar.

 

Ik wil dus alle schulden via de WSNP saneren ( het percentage doet er even niet toe), maar kan het BBZ-krediet er ook in opgenomen worden?

 

 

Het zou natuurlijk beter zijn, als een externe financier een lening verstrekt, dan dat de gemeente én minder terugkrijgt voor het BBZ-krediet én nog een WSNP-krediet moet verstrekken??

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Ik hoor (lees) het graag!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Ik wil dus alle schulden via de WSNP saneren ( het percentage doet er even niet toe), maar kan het BBZ-krediet er ook in opgenomen worden?

 

 

 

Het bbz krediet is een ''gewone'' schuldeiser en kan gewoon mee in de WSNP.

 

Maar begrijp ik het goed dat je een bbz krediet gekregen hebt om schuldeisers te betalen en je het geld niet allemaal gebruikt hebt om die schuldeisers te betalen?

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de zitting van de WSNP zal de rechter vragen gaan stellen over het ontstaan van de schulden. Daar kan dit wellicht nog ter sprake van.

 

Maar het krediet van de bbz kan mee in de WSNP. Ga op tijd in gesprek met de gemeentelijke instantie die de schuldhulpverlening verzorgt. Voordat er een WSNP verzoek kan worden ingediend zijn er nog wel wat zaken die eerst afgehandeld moeten worden.

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Welke zaken moeten dan eerst nog afgehandeld worden?

 

Doet de gemeente dan ook het traject van de sanering regelen?

 

Het zou natuurlijk prettiger zijn zélf het aan te bieden bedrag ( van een externe financier) op tafel te leggen bij de schuldeisers én natuurlijk de gemeente.

Alleen moet je dan nog een professionele, betrouwbare en betaalbare partij vinden. Die zijn godzijdank op dit forum te vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

Welke zaken moeten dan eerst nog afgehandeld worden?

 

Doet de gemeente dan ook het traject van de sanering regelen?

 

Het zou natuurlijk prettiger zijn zélf het aan te bieden bedrag ( van een externe financier) op tafel te leggen bij de schuldeisers én natuurlijk de gemeente.

Alleen moet je dan nog een professionele, betrouwbare en betaalbare partij vinden. Die zijn godzijdank op dit forum te vinden.

 

 

Voordat je naar de WSNP kan moet er eerst een minnelijk traject gedaan zijn. Na het mislukken van dat traject kan je een verzoek WSNP indienen. Bij een ex ondernemer is het van belang dat de boekhouding afgerond is,dit is vaak een moeilijk punt bij ondernemers in zwaar weer.

 

De gemeente kan het gehele traject voor je doen. Dat is kosteloos. Waarom wil je dan dat een ander commercieel kantoor dat gaat doen voor je?

 

Mocht je toch kiezen voor een commerciële partij dan kan je mij per PM doorgeven als je wilt welke dat is geworden. Dan kan ik mijn mening geven of het een betrouwbare partij is.

 

 

Succes!

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel heb je (verhoudingsgewijs) aan accountantskosten gemaakt? Zijn dit eenmalige kosten of werk je nog steeds met een dure accountant of afbetalingsregeling? Hoe reëel zijn de gemaakte kosten t.o.v. de opbrengsten van de onderneming? Zijn deze ooit getoetst?

 

Waarom laat je je bedrijfsvoering en kosten niet nog eens doorlichten door een ondernemersklankbord of soortgelijke organisatie? Hoe zou je ooit niet gedwongen willen gaan staken? En hoe spring je daar dan financieel uit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.