• 0

Voorziening in eenmanszaak voor investering in 2014 ?

Kan ik een voorziening treffen in mijn eenmanszaak voor te verwachten investeringen in mijn VOF in 2014?

 

Ik heb een eenmanszaak en VOF. Met mijn vennoot in de VOF ben ik overeengekomen om de te verwachten investeringen in 2014 te financieren vanuit mijn eenmanszaak. Deze overeenkomst is vastgelegd in ons venootschapscontract en nu bepaald op 25.000 euro aan investeringen.

 

Deze investeringen zitten in de ontwikkeling van een aantal espresso-machines, waarbij we kosten maken voor het aankopen van materialen en vervaardigen van de mallen. Afgelopen week zijn we een mondelinge overeenkomst aangegaan met de koper van de eerste prototypes.

 

1. Aan de oorspongeis lijkt mij voldaan te zijn, omdat de oprichting van de VOF, het besluit om te gaan investeren en de overeenkomst met de eerste koper plaats hebben gevonden voorafgaand aan de datum van de voorziening.

2. Ook de zekerheidseis lijkt mij niet het probleem, omdat het kans dat we moeten investeren groter is dan de kans dat we dat niet hoeven doen.

3. Ik heb mijn vraagtekens bij de toerekeningseis, die stelt dat de uitgaven moeten kunnen worden toegerekend aan de periode tot en met de balansdatum.

 

Daarnaast vraag ik mij uiteraard af of de voorziening moet worden genomen vanuit mijn eenmanszaak, of vanuit de VOF.

 

Please help!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.