• 0

nieuw probleem met rechtbijstandsverzekering

Een tijd geleden is er een conflict ontstaan tussen mij en de verhuurder van ons bedrijfspand.

Zonder te al te veel in details te treden zegt hij dat hij geld van mijn krijgt (klopt ook) en dat ik geld van hem krijg (wordt deels bevestigd)

De verhuurder stelde een verrekening voor, maar ik was het daar niet mee eens. Waardoor we in onderhandeling gingen.

De sfeer sloeg om en de verhuurder kwam ineens met allerlei extra kosten en weigerde de borg te verrekenen en mijn spullen terug te geven. Bovenop het geheel zorgde hij ervoor dat onze stapelaar onbereikbaar was, die wij nodig hadden voor onze verhuizing, waardoor wij extra kosten moesten maken.

Ik heb toen advies gevraagd aan mijn rechtsbijstandverzekeraar. De verhuurder dreigde het geheel naar een deurwaarder te sturen.

De juridisch adviseur vertelde mij dat ik niets moest doen en dat zij erin zouden duiken en contact zouden leggen met het incassobureau.

Ik heb toen voorgesteld om het openstaande bedrag op een derde rekening te storten, als teken van welwillendheid. Maar dat was niet nodig.

Ik hoorde vervolgens niets meer, ik heb verschillende keren gebeld en uiteindelijk werd er aangegeven dat in week 51 de zaak verder opgelost zou gaan worden.

Nu kreeg ik vandaag dus een brief met een dagvaarding. Uit de stukken blijkt nu dat de jurist nooit iets ondernomen heeft.

Intussen zijn de kosten behoorlijk opgelopen.

Uiteraard krijg ik niemand te pakken bij de verzekeraar. De persoon in kwestie is steeds niet bereikbaar en iemand kan voor haar waarnemen.

 

Wat is nu handig om te doen, ik zie nu 2 opties. OF voor laten komen (volgens mij moet mijn verzekeraar deze kosten betalen) of gewoon nu alles betalen en ervan uitgaan dat het geld dat ik nog zou krijgen nooit meer uitgekeerd gaat worden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is nu handig om te doen, ik zie nu 2 opties. OF voor laten komen (volgens mij moet mijn verzekeraar deze kosten betalen) of gewoon nu alles betalen en ervan uitgaan dat het geld dat ik nog zou krijgen nooit meer uitgekeerd gaat worden.

 

Even buiten het feit om dat ik niet begrijp dat jij, ondanks alle slechte ervaringen die jij hebt met deze rechtsbijstandspartij, nog steeds op hun oordeel vertrouwt zie ik een derde optie. Betaal wat jij volgens jouw gegevens verschuldigd bent, dus de vordering van de verhuurder op jou minus jouw vordering op de verhuurder minus de door jou betaalde borg minus de meerkosten i.v.m de stapelaar. Specificeer dit en geef aan dat er volgens jou niets meer te vorderen is.

 

Mocht het dan nog voorkomen dan is de ergste angel eruit en heb je goede wil getoond. Bovendien kun je er intern een streep onder zetten.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn legio opties. Ten eerste is de contactpersoon bij DAS een enorme schop onder z'n hol verkopen en nadenken of je wilt laten onderzoeken of ze nu nalatig zijn geweest en ze hiervoor aansprakelijk gesteld kunnen worden. Inhoudelijk is er weinig te zeggen zonder alle stukken te zien én het hele verhaal te kennen. Wel valt op dat het e.e.a. al een poosje speelt en er niet kort op de bal is gespeeld (door beide partijen, ik wijs niet met een vinger!).

 

Ik sluit me aan bij het voorstel van Dennis. Als de wederpartij meer te vorderen heeft dan jij, maak dat over en bevestig dit schriftelijk aan de verhuurder, aangetekend geniet de voorkeur.

 

Wat overigens wel tegen je kan werken is dat er hoogst waarschijnlijk in de verhuurovereenkomst een clausule staat waarin is omschreven dat dergelijke verrekening niet toegestaan zijn. Klopt dat?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Klopt verrekening is niet toegestaan volgens het contract, maar de verhuurbaas wilde dit wel. (schriftelijk bewijs van)

 

Waarom ik bij DAS blijf komt door het verplichte termijn van 5 jaar. Ik moet nog wachten tot het contract afloopt of een tweede partij maandelijks gaan betalen.

 

Het probleem met de vordering is dat ik eigenlijk meer krijg dan dat ik zou moeten betalen, maar vindt het prima als we op een nul saldo uitkomen.

 

Gelukkig wel een betrouwbaardere tussenpersoon gevonden (sinds 1,5 jaar), mijn vorige tussenpersoon had er zo'n zooitje van gemaakt. Hij heeft inmiddels aangegeven dat als ze morgen voor 12.00 uur geen oplossing hebben er een officiële klacht in te dien bij de geschillen commissie. Hopelijk kunnen we overeenkomen dat we de verzekering kunnen stopzetten.

En dan voortaan maar gewoon regelrecht naar een advocaat ipv een verzekering

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.