• 0

belastingaangifte - vraag over import

Hallo,

 

Ik heb dit forum doorzocht en op internet gekeken alleen ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

 

Eind 2013 ben ik begonnen met mijn onderneming. Ik ga een webshop starten met sportkleding, gericht op een specifieke doelgroep. Deze kleding ga ik uit Amerika importeren.

Ik heb mijn factuur ontvangen eind december en mijn betaling begin januari gedaan. Ik heb nog geen vergunning artikel 23, deze is wel in aanvraag. Ik heb dus alleen nog maar kosten gemaakt en geen omzet. Ik heb zelf € 406,04 betaald, dus kan ik er dan gewoon vanuit gaan dat ik € 85 kan rekenen aan btw. Of zou het kunnen zijn als ze bij de douane net een andere wisselkoers gebruiken? Dus dat straks het bedrag niet klopt.

Ik ga ervanuit dat mijn zending volgende week binnen is, maar zit er iets tegen ben ik straks te laat.

Omdat mijn factuur uit december komt, ga ik er vanuit dat dat deze mee moet in de aangifte van het 4e kwartaal?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

De douane berekent het bedrag aan invoerrechten en BTW op de het moment dat de invoeraangifte gedaan wordt. Omrekeningen van andere valuta's naar Euro's gebeuren met een maandkoers. Incidenteel wordt deze koers lopende de maand bijgesteld. De wisselkoersen die de de douane hanteert staat op de website van de douane, www.douane.nl, onder "Naslagwerken en overige informatie". Bij de BTW aangifte moet je de invoer BTW aangeven in het kwartaal/maand waarin de goederen ten invoer zijn aangegeven. Op de factuur die je in december hebt ontvangen heb je waarschijnlijk niet eens BTW betaald?, dus ook niets aan te geven, Ik kan me i.i.g. niet snel voorstellen dat een Amerikaans bedrijf jou Nederlandse BTW in rekening brengt als je zelf invoeraangifte doet? Welke leveringsconditie staat er op de factuur?

Het BTW bedrag wordt overigens berekend over de douanewaarde (CIF EU-grens)+invoerrechten+overige kosten tot aan de plaats van bestemming, dus 21% van 406 Euro is iets te laag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.