• 0

Holding faillet laten verklaren

Zit met nogal een groot probleem

sinds maart is mijn bv faillet in dat jaar en het jaar 2012 heb ik geen salaris uit de zaak gehaald ,maar langzaam mijn ouderdagreserve opgemaakt

De belasting is hiervan op de hoogte en daar loopt een afspraak mee dat het betreffende kapitaal terug moet in de Holding

Maar nu heb ik dus een boekhouder die dus steeds maar rekeniningen stuurt in het kader van het oplossen van de holding

zo heeft hij dus in een jaar tijd rekening gestuurd van totaal €18.000 u snapt dat ik hier slapeloze nachten van heb

Contact met de boekhouder loopt zeer moeizaam durf ook geen mail meer te sturen het laaste emailverkeer kosten € 150 ex

Afgelopen contact heeft hij dus gedreigd met een deurwaarder ,omdat ik aan had gegeven hem niet meer als boekhouder in 2013 te willen ivm de hoge uurprijs a €180

 

Nu is mijn vraag als ik de holding faillet laat verklaren want ik kan zonder inkomsten met geen mogelijk €18.000 ophoesten

ben ik dan prive aansprakelijk omdat ik dus de ouderdomsreserve heb opgemaakt

ik ben ik het bezit van een eigen huis

 

Vast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De holding is faillet verklaard in april

daarvoor belastingcontrolle gehad deze controle heeft alles bij elkaar anderhalf jaar geduurd

voor iedere vraag werd contact opgenomen met de boekhouder

een aanslag nakijken van de belasting van €2500 kostte mij €3200 aan boekhoudkosten

om een regeling te treffen met de belasting kostte mij aan boekhoudkosten €.5000

en ga zo maar door emailverkeer €165

dus het laaste anderhalf jaar opgelopen tot €18.000

 

Gaat mijn erom als ik de holding faillet laat verklaren of dat ik prive aansprakelijk wordt gesteld

voor het leegmaken van de ouderdomsreserve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.