• 0

Bbz en partner

Mijn vraag is als volgt.

Ik heb een Bbz lening gekregen en daar heeft mijn partner voor mee moeten tekenen. Ook heeft zij moeten meetekenen voor een tweede hypotheek op onze privé woning waar wij beiden eigenaar van zijn. Overigens is van dit eigendom op papier duidelijk aangegeven voor wel bedrag wij afzonderlijk eigenaar zijn

 

Wij hebben geen huwelijk en geen geregistreerd partnerschap. Bij de gemeentelijke basis administratie is er dus ook geen partnerschap dan ook niet geregistreerd

Mijn partner heeft haar eigen werk en inkomen, en is dus in zijn geheel niet aan mijn bedrijf gebonden.

Is het wel juist dat zij heeft mee moeten tekenen, of is de overeenkomst misschien wel onrechtmatig verkregen omdat de gemeente geeist heeft dat zij meetekende, terwijl het mijn Bbz aanvraag betrof?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kom er nu mee omdat blijkt dat er met mijn aanvraag erg veel dingen fout zijn gegaan.

 

Zaken die door de gemeente als verplicht en als een feit werden gepresenteerd blijken achteraf dat niet geweest te zijn.

Daarnaast hebben ze over de gehele procedure zo lang gedaan dat mijn problemen alleen maar groter zijn geworden,

Toen ik het geld uiteindelijk kreeg was dit niet meer voldoende.

De gemeente zegt dat ze juist hebben gehandelt, terwijl de bezwaarschriftencommissie en de rechter hun handelswijze "schandalig" vind en oordeelt dat er onrechtmatige besluiten zijn genomen die het traject enorm vertraagd hebben.

Link naar reactie
  • 0

@Nikki96

 

BBZ is een mogelijke ondersteuning die vanuit de Gemeente c.q. overheid wordt aangeboden aan zelfstandigen die tijdelijk in financiële nood zitten.

Het is een vertakking van de Wet Werk en Bijstand, dat houdt in dat er bijstand wordt verleend vanuit de overheid aan jou en je vriendin als 1 gezinshuishouden. Conform artikel 3 worden jullie als een gezamenlijke huishouding beoordeeld, ongeacht of je enkel samenwoont zonder contract worden jullie beiden voor deze vorm van bijstand hoofdelijk aansprakelijk gesteld.

Dit is anders als bijvoorbeeld bij een krediet of financiering van een bancaire instelling, wanneer jullie samenleven zonder contract kun je niet aansprakelijk worden gehouden voor elkaars bezittingen of schulden.

 

Daarnaast mag je blij zijn dat je de BBZ lening uberhaupt toegekend gekregen, ongeveer 50% van de BBZ aanvragen van ondernemers alleen al voor BBZ uitkering voor levensonderhoud tot bijstandsnorm wordt al afgewezen.

 

 

Mvrgr. Collegiaaltje

 

p.s. en wanneer jij (nu jij de aanvraag hebt toegekend gekregen) vindt dat je slecht behandeld bent, lijkt het me raadzaam om een klacht in te dienen over de gedragingen, misschien helpt dat voor de volgende ondernemers die BBZ-aanvragen indienen. Want je zult echt niet de eerste of de enige zijn ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.