Ik wil in Nederland een bedrijf oprichten. Het gaat om reizen. In Frankrijk is het een enorme lastige bureaucratische rompslomp om een paar reisjes te willen verkopen.
Ik wil me dus inschrijven in de Nederlandse KvK, maar kan er niet achter komen wat de fiscale consequencies hiervan zijn. Mijn sociale lasten en omzetbelasting moet in dan in Nederland of in Frankrijk betalen? Nog andere details die ik over het hoofd zie?
Is een postadres in NL voldoende of moet ik zelf ook lijfelijk aanwezig zijn?
Ik heb tot heden geen duideliijk antwoord kunnen krijgen noch bij de KVK noch bij de belastingdienst.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vanderstap
vanderstap
Ik woon en heb mijn bedrijf in Frankrijk.
Ik wil in Nederland een bedrijf oprichten. Het gaat om reizen. In Frankrijk is het een enorme lastige bureaucratische rompslomp om een paar reisjes te willen verkopen.
Ik wil me dus inschrijven in de Nederlandse KvK, maar kan er niet achter komen wat de fiscale consequencies hiervan zijn. Mijn sociale lasten en omzetbelasting moet in dan in Nederland of in Frankrijk betalen? Nog andere details die ik over het hoofd zie?
Is een postadres in NL voldoende of moet ik zelf ook lijfelijk aanwezig zijn?
Ik heb tot heden geen duideliijk antwoord kunnen krijgen noch bij de KVK noch bij de belastingdienst.
Als iemand me kan helpen graag.
BIj voorbaat dank
[titel aangepast en topic verplaatst - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag