• 0

btw import en andere belastingen

Hallo,

 

Ik wil in de komende maanden wellicht een webshop beginnen. In deze webshop worden helikopters verkocht die worden geimporteerd uit china.

 

Welke belastingen komen er dan op me af?

Als eerste natuurlijk import belasting en de btw, echter kan ik nergens vinden waar ik deze precies kan aangeven en hoe hoog deze exact is? Bijvoorbeeld ik koop mijn product in voor 50 euro en verkoop deze voor 75 euro.

 

Wat ben ik dan precies kwijt aan belastingen? Import kosten/inkomstenbelastingen

 

Ik wil graag de stap gaan maken naar webshop ondernemer, echter vind ik het allemaal te onduidelijk wat hem me precies gaat kosten. En of het dan nog wel winstgevend genoeg is, Hopelijk kan iemand me die duidelijkheid verschaffen.

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Naast dat er vrijwel exact hier op het forum of via google te vinden is wat je kwijt ben aan douane zit je nu al met een probleem.

 

75 euro verkoop is incl. BTW vermoedt ik, hou je er € 61,98 van over, 50 euro inkoop maakt een 'winst' van € 11,98 dan moet daar de invoer- en douane kosten nog van af dus maakt de marge zeer klein.

 

Hebben we de website kosten, reclamekosten, etc. nog geeneens meegenomen.

 

Dan nog hopen dat er geen DOA (Dead On Arrival) tussen zit anders moet je er eerste weer 5 verkopen om die ene DOA 'terug te verdienen zonder winst'.

 

Terug sturen voor garantie? Ja dat kan maar dan moet je wel met een bekend groot merk handelen, anders wordt het een hele toer.

 

 

Ook is de markt van RC helikopters (althans ik neem aan dat het daar om gaat) passee, je hebt de boot gemist.

Was je daar een jaar of 5 geleden mee begonnen dan had je een redelijk goede kans.

 

Nu verkoopt elke speelgoedwinkel, rc web winkel, marktplaats rc handelaar, zwarte markt standhouder en braderie stand deze heli`s.

Er is op dit gebied zeer veel concurentie en op rc modelshows staan ze soms naast elkaar hetzelfde waar aan te bieden.

 

 

Moet je het dan niet doen?

Dat zeg ik niet maar dan moet je wel een heel goed voor opgezet plan hebben en 100% inzicht in de kosten voordat je begint.

 

Met de bedragen die je nu aangeeft is het niet mogelijk.

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.