Jump to content

Berto

Super Senior
  • Content Count

    161
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. 😂 Niet direct dus zou je ook kunnen zeggen........
  2. Misschien qua kilometers niet heel veel maar qua inbouw wel. De bestelbus is nu zo ingericht met 2 niveau`s dat ik modellen, dozen, voorraad etc. makkelijk kan meenemen, straks in buscamper uitvoering zal dat de helft minder zijn ivm de inbouw van het camper gedeelte. Maar begrijp het discussie punt. Om dus geen vreemde vragen te krijgen zou ik straks mijn zakelijk buscamper moeten verkopen en een buscamper privé moeten aanschaffen. (Denk dat jullie wel begrijpen waar ik heen stuur 😉 )
  3. Hoe eenvoudig (of lastig) is het om Heretikettering van zakelijk naar prive van de huidige bus te doen met als reden dat het prive gebruik is toegenomen EN hij omgebouwd word naar camper? Iemand daar ervaring mee of waar ik daar de juiste informatie over kan inwinnen?
  4. Hoi Roel, Even de exacte cijfers erbij gepakt en in 2018 was de verdeling zakelijk/privé : 47/53 Diezelfde verhouding ligt voor 2019 ook in de verwachting. Zou ik met die cijfers kijken naar een buscamper situatie met de prive vakantie kilometers (zeg zo'n 4000) erbij zou de verhouding zakelijk/prive uitkomen op 40/60 Bijtelling zal zeker veranderen door de hogere dagwaarde, zal dat ook mee nemen. Thanks voor het meedenken.
  5. @ Markilanosz, Klopt, qua camper eisen heb je niet heel veel nodig. Grootste ombouw bestaat uit, hefdak, goedgekeurde zit/slaapbank, oventje (1 gaspit of magentron is ook al goed), klein wastafeltje en minimaal 2 kastjes. Zo`n 'slee' zou niet zo`n probleem zijn (behalve dat je dat dan weer hier of daar dient te stallen). Een éénvoudige ombouw naar slaapgelegenheid ook niet, bed kan ik er zo in knutselen en de rest ook wel. Dat zou ik zelfs zo in kunnen bouwen dat ik dat kan laten zitten zonder dat het het zakelijk gebruik in de weg staat. Echter is dat dan alleen voor de beurzen en meetings bruikbaar met max 2 personen (3 als de derde in een tentje slaapt), zou ik met z`n 4èn (het gezin) op stap willen loop ik vast met de zitplaatsen in de bus. Vandaar eerder om het misschien direct maar goed te doen. Grt, Berto.
  6. Zojuist even contact gehad met een importeur en de BPM zou uitkomen op 0. - Herwaardering en investering/afschrijving is een hele goede, die had ik nog even niet meegenomen. 'Even' kijken/overleggen met de boekhouder hoe dat er uit zou komen te zien. Thanks, Berto.
  7. Hoi Cosara, Thanks voor je reacti. Klopt allemaal. - Omkeuren is niet zo`n issue. - BPM is mogelijk een dingetje, mhhh eens kijken wat daar uit komt. - MRB is met een camper kwarttarief, zou inhouden dat de MRB van € 33 naar €41 p/mnd gaat, dat is dus ook nog wel te overzien. Grt, Berto.
  8. Sinds half 2016 bezit ik zakelijk een VW T4 van 1999 In 2016 en 2017 werd de bus gebruikt zoals ook bedoeld was, alleen op de dagen dat ik hem zakelijk nodig had nam ik de bus mee en aantal gereden kilometers in 2017 was dan ook maar +/-15000. Echter door verandering van werk van m`n vrouw in begin 2018 konden we niet meer carpoolen en werd de zakelijke bus ook gebruikt voor de privé ritten naar m`n vaste werk. Bussie draait nu dan ook +/- 25000km per jaar waarvan de verdeling zakelijk/privé ongeveer 40/60 is. Naar de beurzen toe gaat de sleurhut erachter, echter ben ik aan het overwegen om de bus om te bouwen naar een buscamper. Dit omdat ik naar beuren en meetings vaker alleen (of hooguit met m`n zoon) op stap ben en de sleurhut uit de stalling halen, inruimen, en na een beurs weer uitruimen is best een gedoe. Daarnaast is 1 van m`n beurzen van locatie veranderd waardoor ik nu een 10 uur enkele reis onderweg ben met de sleurhut, terwijl ik er maar alleen in lig. Zonder caravan kan ik tenminste weer lekker doorrijden, en scheelt weer brandstof. Vandaar mijn overweging om de bus om te bouwen. Ik kan wel in de bus slapen als het moet wat ik ook wel eens doe op een meeting voor 1 nacht maar dat is zonder voorzieningen wat minder is als je 4 of 5 dagen op stap ben. Kan er wel een bed etc. inmaken maar als ik dan toch bezig ben waarom dan niet meteen goed doen en omzetten naar buscamper. Dan kan ik hem ook gebruiken voor gewone vakanties. Dan kan de sleurhut er helemaal uit. Ik kan natuurlijk een al camper uitgevoerde T4 aanschaffen maar gezien de aanschaf prijzen is dat best nog een investering (even daargelaten of die dan prive of zakelijk zou worden). En met m`n eigen bus weet ik hoe de staat is en ga ervan uit dat die nog wel even meedraait. Ombouwen zal ook nog redelijk bedrag kosten maar zal altijd nog minder zijn dan een T4 camper aanschaffen. Waar moet ik fiscaal op letten als ik dit door zou zetten? Of zijn er andere zaken waar ik rekening mee dien te houden of misschien beter anders kan doen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Greetz, Berto.
  9. En heb je het al bij je eigen bank geprobeerd? Niet dat je daar wat krijgt zonder ondernemingsplan, maar als je die eenmaal opgesteld hebt zou ik ook daar zeker eens gaan informeren. Heb zelf ook toentertijd een ondernemingsplan voor mezelf geschreven en deze tig keer aangepast totdat ik dacht dat het goed was. Met de diverse voorbeelden op het internet en je eigen voorstelling van je bedrijf moet je hier heel ver in kunnen komen. Als je het dan ook nog eens door iemand laat 'nakijken' om de 'fouten en onjuistheden' eruit te halen dan ben je al heel ver. Heb de mijne toen ook als eerste ingediend bij Qcredits omdat ik ook dacht dat mijn eigen bank me niet wilde steunen. Deze (Qcredits) zijn toen bij mij thuis geweest en na alles nogmaals eens door genomen te hebben vonden zij dat het teveel in de hobby sfeer lag en dat zij geen financiering wilde doen. Daarna de stap gewaagde naar de eigen bank en daar met hetzelfde verhaal en cijfers een ondernemingskrediet 'gekregen' die daarna ook nog eens een keer verhoogd is zonder problemen maar met onderbouwing van de cijfers. Zit er nu weer een keer tegen aan te hikken dus ga binnenkort m`n ondernemersplan maar eens herschrijven en updaten. Succes.
  10. Hoi Danielle93, het ligt er denk ik ook aan in welk segment je zit en wat je concurrenten wel op voorraad hebben. Een enkel stuk bestellen in het oosten heeft namelijk ook weinig zin, mits de marge zeer goed is en/of je de enige bent die dat product kan leveren, echter als dan korting gaat geven vanwege de levertijd dan moeten de marges wel heel erg goed zijn. Ik zelf ben ook begonnen zonder voorraad, op de eerste beurs waar ik stond had ik 1 model bij me, verder helemaal niets, geen piefje, geen palletje, noppes. Maar toch kwamen ze langzaam steeds meer bij mij, dit dankzij een goede duidelijke website, dat ik toen geen voorraad had was niet zo`n probleem (echter de levertijden gingen in dagen en niet echt weken). Misschien ook een beetje door de niche markt waar ik in zit maar ik merkte wel dat het een probleem ging worden, dus een plan geschreven en daarmee naar m`n eigen bank gegaan voor een lening. En ik denk dat je dat voor je zelf ook moet gaan doen, ik ben er onderhand wel achter dat voorraad verkoopt, maar dat kost geld en zonder geld schiet dat niet op. Dus schrijf eerst een goed plan voor jezelf om te kijken of het wel zinvol is om überhaupt te starten. Succes, Berto.
  11. Toch nog even een kleine terugkoppeling. De hele registratie etc. is natuurlijk vorig jaar al volledig rond gemaakt en gecommuniceerd met het ILenT. Deze maand de jaartotalen opgeteld en doorgeven en ik moest het wereldschokkende bedrag van € 2,15 betalen incl. BTW!!!! Denk dat diegene die mij heeft 'aangegeven' dacht dat ik hier aan onder door zou gaan. Maar geloof dat ik met dit bedrag net uit kom voor 2017 :P Laat het over 2018 maar het tienvoudige worden dan hoor je mij helemaal niet meer klagen ;)
  12. 2017 was iets minder dan 2016, maar 2016 was dan ook wel weer ineens een hele stap hoger dan 2015. Dus op zich zit ik nog steeds boven m`n target van toen ik begon maar met zo`n goed jaar er tussen hoop je dat het jaar erop nog weer beter word. Dus voor 2018 gaan we dit doel ook weer zien te bereiken. Daarnaast zal een 'samenwerking' verder uitgebreid worden waardoor ik hoop daar weer meer omzet uit te halen. Naast het feit dat nieuwe modellen op de markt brengen en deze bouwen, testen en voor vliegen op zich al en leuke extra bezigheid is voor 2018
  13. Weet niet wat jouw 'segment' is maar als jouw werkzaamheden afhangen van de 'perfectheid' van de bus dan zou ik bij de aanschaf hier al op hebben gelet. Een bus bestaande uit 2 kleuren waarbij de vorige bestickering van is verwijderd lijkt mij nou ook niet echt iets om mee voor de dag te komen (of je moet de verwijderde bestickering niet kunnen zien maar dat is vrijwel onmogelijk, vanuit een bepaalde hoek zie je dat jaren en jaren later nog duidelijk). Even terzijde, mijn eerste bus welke ik rond 2000 kocht was afkomstig van Egripment. De bus gekocht bij een handelaar met de logo`s er nog op. Ik heb toen een deel van de logo`s met naam verwijderd, het was dat ik daar windsurfing etc. op had geplakt maar de oude naam was 6 jaar later eronder nog herkenbaar. Maar je hebt nu weer een half jaar de tijd, denk je in dat half jaar wel de bus over te spuiten a 5000 euro? En zo niet, wat zijn dan de sancties? Iets anders wat ik me nu even afvraag, de schade wordt gedekt door de verzekering. Maar die gaan niet het overspuiten van je complete bus betalen. Die keren alleen hetgeen uit wat beschadigd is. Dus je zal nog steeds een 2/3 zelf moeten betalen als er 1 zijde wordt vergoed. Grt, Berto.
  14. Beste Ozric, blijkbaar zit je in een segment wat niet zo heel veel opbrengt, althans het overspuiten van de bus kost je teveel. Misschien moet jet het dan zelf doen? Met een rollertje en wat verf? Ik heb mijn bus, een VW T4, zelf gerold. Gewoon buiten op een lekkere dag met wat zon. Gewoon met hoogglanslak van Flexa ;D En het resultaat is verbluffend, velen geloven niet dat ik de bus heb gerold als ze op een meter of 2 a 3 afstand staan. Dan zeggen 'je hebt hem gespoten, dat kan nooti zo mooi met een roller!'. Kom je dichterbij dan zie je dat de laag niet 100% vlak is zoals met spuiten wel te bewerkstelligen is (met rollen kan dat ook wel maar dan moet de verf wat dunner zijn (meer kans op druipers) en zou je na het rollen en uitharden de verf moeten polijsten dan kan je hem superstrak en glad krijgen, vind ik de moeite niet). Qua kosten voor mijn bus was ik € 100,-- kwijt aan schuurpapier, schoonmaakmiddelen, rollers en verf. Meeste werk is het scuren van de bus maar als je dat hebt gedaan dan rol je er zo overheen. Misschien is dat een idee om met zeer weinig kosten een net uitziende bus te hebben. Zie hier hoe mijn bus was en nu is:

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept