Sinds half 2016 bezit ik zakelijk een VW T4 van 1999
In 2016 en 2017 werd de bus gebruikt zoals ook bedoeld was, alleen op de dagen dat ik hem zakelijk nodig had nam ik de bus mee en aantal gereden kilometers in 2017 was dan ook maar +/-15000.
Echter door verandering van werk van m`n vrouw in begin 2018 konden we niet meer carpoolen en werd de zakelijke bus ook gebruikt voor de privé ritten naar m`n vaste werk.
Bussie draait nu dan ook +/- 25000km per jaar waarvan de verdeling zakelijk/privé ongeveer 40/60 is.
Naar de beurzen toe gaat de sleurhut erachter, echter ben ik aan het overwegen om de bus om te bouwen naar een buscamper.
Dit omdat ik naar beuren en meetings vaker alleen (of hooguit met m`n zoon) op stap ben en de sleurhut uit de stalling halen, inruimen, en na een beurs weer uitruimen is best een gedoe.
Daarnaast is 1 van m`n beurzen van locatie veranderd waardoor ik nu een 10 uur enkele reis onderweg ben met de sleurhut, terwijl ik er maar alleen in lig.
Zonder caravan kan ik tenminste weer lekker doorrijden, en scheelt weer brandstof.
Vandaar mijn overweging om de bus om te bouwen.
Ik kan wel in de bus slapen als het moet wat ik ook wel eens doe op een meeting voor 1 nacht maar dat is zonder voorzieningen wat minder is als je 4 of 5 dagen op stap ben.
Kan er wel een bed etc. inmaken maar als ik dan toch bezig ben waarom dan niet meteen goed doen en omzetten naar buscamper.
Dan kan ik hem ook gebruiken voor gewone vakanties. Dan kan de sleurhut er helemaal uit.
Ik kan natuurlijk een al camper uitgevoerde T4 aanschaffen maar gezien de aanschaf prijzen is dat best nog een investering (even daargelaten of die dan prive of zakelijk zou worden).
En met m`n eigen bus weet ik hoe de staat is en ga ervan uit dat die nog wel even meedraait.
Ombouwen zal ook nog redelijk bedrag kosten maar zal altijd nog minder zijn dan een T4 camper aanschaffen.
Waar moet ik fiscaal op letten als ik dit door zou zetten?
Of zijn er andere zaken waar ik rekening mee dien te houden of misschien beter anders kan doen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Berto
Berto
Sinds half 2016 bezit ik zakelijk een VW T4 van 1999
In 2016 en 2017 werd de bus gebruikt zoals ook bedoeld was, alleen op de dagen dat ik hem zakelijk nodig had nam ik de bus mee en aantal gereden kilometers in 2017 was dan ook maar +/-15000.
Echter door verandering van werk van m`n vrouw in begin 2018 konden we niet meer carpoolen en werd de zakelijke bus ook gebruikt voor de privé ritten naar m`n vaste werk.
Bussie draait nu dan ook +/- 25000km per jaar waarvan de verdeling zakelijk/privé ongeveer 40/60 is.
Naar de beurzen toe gaat de sleurhut erachter, echter ben ik aan het overwegen om de bus om te bouwen naar een buscamper.
Dit omdat ik naar beuren en meetings vaker alleen (of hooguit met m`n zoon) op stap ben en de sleurhut uit de stalling halen, inruimen, en na een beurs weer uitruimen is best een gedoe.
Daarnaast is 1 van m`n beurzen van locatie veranderd waardoor ik nu een 10 uur enkele reis onderweg ben met de sleurhut, terwijl ik er maar alleen in lig.
Zonder caravan kan ik tenminste weer lekker doorrijden, en scheelt weer brandstof.
Vandaar mijn overweging om de bus om te bouwen.
Ik kan wel in de bus slapen als het moet wat ik ook wel eens doe op een meeting voor 1 nacht maar dat is zonder voorzieningen wat minder is als je 4 of 5 dagen op stap ben.
Kan er wel een bed etc. inmaken maar als ik dan toch bezig ben waarom dan niet meteen goed doen en omzetten naar buscamper.
Dan kan ik hem ook gebruiken voor gewone vakanties. Dan kan de sleurhut er helemaal uit.
Ik kan natuurlijk een al camper uitgevoerde T4 aanschaffen maar gezien de aanschaf prijzen is dat best nog een investering (even daargelaten of die dan prive of zakelijk zou worden).
En met m`n eigen bus weet ik hoe de staat is en ga ervan uit dat die nog wel even meedraait.
Ombouwen zal ook nog redelijk bedrag kosten maar zal altijd nog minder zijn dan een T4 camper aanschaffen.
Waar moet ik fiscaal op letten als ik dit door zou zetten?
Of zijn er andere zaken waar ik rekening mee dien te houden of misschien beter anders kan doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Greetz,
Berto.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61074-zakelijke-bus-ombouwen-naar-zakelijke-buscamper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag